۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
دیابتی‌ها تمشک بخورند

یک مشاور طب سنتی گفت: تمشک برای بیماران مبتلا به دیابت مفید بوده و همچنین برگ و ریشه بوته این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افرادی که بیماری دیابت دارند می‌توانند از تمشک استفاده کنند، اظهار کرد: طبع تمشک خشک و سرد است، کسانی که رماتیسم دارند نیز می‌توانند از دم کرده برگ خشک تمشک با عسل بعد از صرف ناهار و شام استفاده کنند؛ این گیاه ملین و مدر است.

وی ادامه داد: شربت تمشک تب بر است و اختلالات روده‌ها و عفونت مجاری ادرار را درمان می‌کند. این شربت باعث روشن شدن پوست و سبب رفع برخی ناراحتی‌های کلیوی می‌شود. معده و روده را می‌توان با خوردن تمشک قبل از صبحانه و ناشتا به طور کامل از وجود میکروب‌ها پاک کرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه غرغره کردن محلول برگ تمشک جهت درمان آنژین و ورم لوزتین مفید است، افزود: این محلول به همراه عسل جهت معالجه برونشیت مؤثر بوده و محلول جوشانده برگ تمشک برای درمان تب، صفرا و سوزش معده مفید است؛ دم کرده برگ تمشک دردهای زایمان را کم می‌کند.

وی با توضیح اینکه شربت تمشک که با شکر تهیه شده باشد، برای درمان افرادی که یبوست دارند، بسیار مؤثر است، تصریح کرد: میوه تمشک رقیق کننده خون است و ماسک این میوه جهت رفع کک مک مفید است، برای درمان جوش‌های صورت و تحریکات پوستی جوشانده برگ تمشک و ماساژ صورت با آن بسیار مؤثر است؛ البته برای درمان پوست‌های خشک بهتر است از کوبیده برگ تمشک به صورت ضماد استفاده شود.

یوسفیان جوشانده ریشه برگ تمشک را تسکین دهنده سرفه‌های سخت و سیاه سرفه دانست و خاطرنشان کرد: خوردن تمشک برای تقویت قلب مفید بوده و خونریزی از سینه و رحم را قطع می‌کند و ضماد برگ آن برای التیام زخم‌ها و ورم اطراف چشم مناسب است. جویدن برگ این میوه نیز زخم‌های لثه و سستی آن را درمان می‌کند؛ البته تمام موارد باید زیر نظر متخصص طب سنتی انجام شود.‌

کد خبر 437445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدجلیل زاده احمدی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 1
    عالی واستادانه