لزوم رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا برای صادرات محصولات کشاورزی

رئیس سازمان حفظ نباتات بر ضرورت رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا و اوراسیا برای صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات، کیخسرو چنگلوایی در سومین جلسه ستاد عالی گیاه پزشکی، با اشاره به ابلاغ شرایط جدید اتحادیه اروپا و اوراسیا برای صادرات محصولات کشاورزی و اینکه باید مناطق تولید محصولات صادراتی مشخص و این مناطق عاری از آفات و بیماری‌ها باشند، اظهار کرد: از آنجا که این موضوع بسیار حائز اهمیت و سرپیچی از آن اثرات زیادی از جمله تأثیر منفی بر روی تولید و به مخاطره افتادن معیشت تولیدکنندگان را در پی خواهد داشت، لازم است استانداردهای مورد اشاره را بپذیریم و با یک عزم ملی و وظیفه همگانی نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام کنیم.

وی کلید حل این مشکل را توسعه کشت مبتنی بر قرارداد دانست و افزود: با انجام کشاورزی قراردادی می‌توان محصول سالم و مطابق با استانداردهای لازم را در بستر تولید سفارش و سپس تحویل گرفت.

چنگلوایی خاطرنشان کرد: به موازات اقدامات فنی، باید مرکز روابط عمومی وزارتخانه با همکاری روابط عمومی سازمان و معاونت‌های مرتبط نسبت به تهیه بسته اطلاع رسانی در این زمینه اقدام کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات یادآور شد: در یک سال گذشته کارهای فوق‌العاده مهمی مرتبط با حوزه وظایف ستاد عالی گیاه پزشکی در سازمان حفظ نباتات به انجام رسیده که نتیجه هم‌افزایی بین بخشی در ارکان فنی وزارتخانه است.

به گفته وی، کنترل ملخ صحرایی، سن و زنگ گندم، همچنین توسعه مبارزه بیولوژیک و بهبود سبد آفت کش‌های کشور نمونه‌هایی از این موفقیت‌ها است.

کد خبر 437400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.