قطع عضو ۲ مرزبان بر اثر انفجار مین

بازداشت راننده خودروی حمل فاضلاب در همدان، قطع عضو دو مرزبان در آذربایجان غربی، دستگیری سارق تهرانی در محله قلهک، دستگیری عاملان تخریب خودروهای شهروندان یزدی، سقوط مرگبار در چاهک آسانسور در تهران و غرق شدگی نوجوان ۱۷ ساله خراسانی در استخر را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از بازداشت راننده خاطی خودروی حامل فاضلاب به دلیل تخلیه در رودخانه عباس آباد خبر داد و گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی پیرامون تخلیه فاضلاب در رودخانه عباس‌آباد توسط یکی از ماشین‌های جمع‌آوری فاضلاب، پس از بررسی فیلم مذکور پلاک خودرو شناسایی شد و مشخصات در اختیار دادستان و محیط زیست قرار گرفت تا پیگیری‌های لازم و برخورد قانونی بشود.

وی با بیان اینکه با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی متخلف شناسایی و ماشین وی توقیف شد، اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای همدان با جدیت طرح شکایت در محاکم قضائی را پیگیری کرد و در پی این موضوع، با دستور دادستان راننده خاطی بازداشت شد و پس از تشکیل پرونده قضائی راهی زندان شد.

قطع عضو ۲ مرزبان در اثر انفجار مین

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌ غربی گفت: دو تن از مرزبانان هنگ مرزی سردشت در جنوب این استان بر اثر انفجار مین زخمی شدند.

یحیی حسین خانی افزود: حین گشت زنی در نوار مرزی، دو تن از مرزبانان گروه آلواتان هنگ مرزی سردشت روی‌مین‌های بر جا مانده از جنگ تحمیلی رفته و مجروح شدند.

وی گفت: در این حادثه یکی از پاهای استوار دوم محراب بداقی قطع و دو دست وی نیز دچار شکستگی شد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: سرباز وظیفه حمیدرضا پاک نهاد نیز در این حادثه دچار مصدومیت سطحی شد و به همراه دیگر مصدوم حادثه به بیمارستان منتقل شد.

دستگیری سارق تهرانی در محله قلهک

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق منزل و کشف دو فقره سرقت به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان خبر داد.

قاسم دستخال گفت: اواخر فروردین ماه زنی با مراجعه به کلانتری ۱۲۴ قلهک خبر سرقت منزلش توسط سارق یا سارقان را گزارش داد که پرونده اولیه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی ادامه داد: با ثبت اظهارات شاکی پرونده به دایره مبارزه با سرقت پایگاه سوم ارجاع شد که در گام اول تحقیقات کارآگاهان به محل وقوع جرم رفته و پس از بازدید از محل سرقت، کارشناسان پلیس آگاهی مشاهده کردند که سارق یا سارقان با تخریب قفل در آپارتمان وارد منزل شده و با بهم ریختن کامل منزل، اموالی را سرقت کرده‌اند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان با تجمیع سرنخ‌های به دست آمده و بهره گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم موفق به شناسایی سارق به نام حمید ۲۹ ساله شدند که در بررسی سوابق نامبرده مشخص شد وی فردی بیکار، معتاد و در محل سکونت دارای سوء شهرت و همچنین دارای سابقه سرقت منزل نیز هست.

وی افزود: گزارشی از اقدامات کارآگاهان به نظر مقام قضائی رسید که با توجه به دلیل‌های به دست آمده دستور دستگیری حمید صادر شد و هشتم تیر ماه در عملیاتی ضربتی متهم در حوالی بلوار ابوذر دستگیر شد که پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن قبول سرقت از منزل شاکی به یک فقره سرقت مشابه به ارزش ۷۰ میلیون تومان نیز اعتراف کرد و اظهار داشت، اموال مسروقه را به صورت دستفروشی به رهگذران می‌فروخته است و سرانجام با دستور قضائی مجرم روانه زندان شد.

دستگیری عاملان تخریب خودروهای شهروندان یزدی

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس در عملیاتی ضربتی چهار نفر از اراذل و اوباش و عاملان تخریب شیشه‌های بیش از ۴۰ دستگاه خودروی شهروندان را در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر کردند.

عباسعلی بهدانی فرد گفت: با توجه به شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر تخریب شیشه‌های خودرو پارک شده در کنار خیابان و با توجه به حساسیت موضوع بررسی علل و عوامل این تخریب و دستگیری عاملان آن در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات مأموران پلیس محرز شد، چهار نفر با دو دستگاه موتورسیکلت با پوشاندن سر و صورت خود در نیمه‌های شب شیشه‌های تعداد زیادی از خودروهای شهروندان را که در محلات "نواب صفوی"، "حسن آباد"، "اکرمیه"، "شیخداد" و … کنار کوچه و خیابان پارک بوده تخریب کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به کار اطلاعاتی گسترده پلیس خاطرنشان کرد: مأموران پلیس شهرستان یزد با بازنگری محل‌های تخریب و همچنین کار لحظه به لحظه اطلاعاتی و میدانی، موفق شدند متهمان را شناسایی کرده و در کمتر از ۱۲ ساعت پس از وقوع این حادثه، هر چهار نفر از عاملان تخریب را در مخفیگاهشان در یک منزل مسکونی در شهر یزد دستگیر کنند.

وی توضیح داد: مجرمان دستگیر شده که از اراذل و اوباش هستند در بازجویی‌های پلیس به تخریب شیشه‌های بیش از ۴۰ دستگاه از خودروهای شهروندان اعتراف کردند و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضائی شدند.

سقوط مرگبار مرد تهرانی در چاهک آسانسور

در پی تماس کارگران یک ساختمان در حال احداث با سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط یکی از کارگران به داخل چاهک آسانسور، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله نیروی آتش نشانی ایستگاه ۵۷ و گروه امداد و نجات ۱۰ را به محل حادثه در تهرانپارس، خیابان ۱۳۵ روانه کرد.

فرمانده آتش نشانان اعزامی اظهار کرد: یک کارگر جوان در طبقه چهارم یک ساختمان در حال احداث، سرگرم کار بود که به دلیل نامعلوم و مشکوکی از طبقه چهارم تا طبقه منفی دو در داخل چاهک آسانسور این ساختمان سقوط کرد.

مهدی محمدی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله خود را به شخص حادثه دیده رسانده و همزمان با ایمن سازی محل، اقدامات لازم و همچنین کمک‌های اولیه را تا رسیدن عوامل اورژانس انجام دادند که با معاینات پزشکی شده توسط عوامل اورژانس مرگ وی تأیید شد.

وی با اشاره به انجام تحقیقات لازم در خصوص علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی، تصریح کرد: جنازه این کارگر جوان برای انجام اقدامات قانونی و انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل نیروی انتظامی شد.

غرق شدگی نوجوان ۱۷ ساله

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از غرق شدن نوجوان ۱۷ ساله در استخر آب کشاورزی در روستای نوغاب پسکوه از توابع شهرستان قاین خبر داد.

حمزه اسعد زاده افزود: با اعلام گزارش نیروی انتظامی مبنی بر گم شدن پسر ۱۷ ساله در محدوده روستای نوغاب پسکوه، تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه عملیات جست و جو تا پایان شب ادامه داشت، اما با تاریک شدن هوا به صبح موکول شد، اظهار کرد: بعد از تلاش چند ساعته نیروهای امدادی جنازه نوجوان در کف استخر کشاورزی در محدوده روستا کشف شد.

اسعد زاده با بیان اینکه شهروندان از شنا در سدها، بندها و استخرهای آب کشاورزی پرهیز کنند تا حوادث ناگوار به وجود نیاید.‌

کد خبر 437062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.