بوستان سهراب سپهری به زودی افتتاح می‌شود

شهردار منطقه یازده شیراز گفت: بوستان سهراب سپهری واقع در بیست متری پنجم پودونک (پروین اعتصامی) خیابان سهراب سپهری به مساحت ۸.۲ هکتار باهزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان، هفته آینده افتتاح می‌شود.

حمید برزگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه این بوستان به سبک باغ سنتی ایرانی ساخته شده است اظهار کرد: در این بوستان از آجرهای سنتی ۲۰ در ۲۰، آب‌نما به طول حدود ۳۰۰ متر، کاشی‌های فیروزه‌ای و ۸۰ فواره قل زن سنگی در طول آب‌نما استفاده شده است.

وی با اشاره به دارا بودن درختانی با قدمت پانزده ساله در این بوستان، افزود: این بوستان دارای ۱۵۰۰ اصله درخت، که از این تعداد ۵۱۲ عدد از این درختان سروناز شیراز است که راهروهای اصلی این باغ را احاطه کرده است.

شهردار منطقه یازده شیراز ادامه داد: این بوستان به طور کامل برای عبور و مرور معلولان مناسب سازی شده و مسیرهای دوچرخه سواری وپیاده روی هم تعبیه شده است.

برزگر با اشاره به مخزن ۲۵۰ متر مکعبی برای ذخیره آب این بوستان گفت: در این بوستان از مبلمان سنگی، وسایل بازی کودکان، وسایل ورزشی بزرگسالان وپارکینگ های مورد نیاز همشهریان وجود دارد.

وی با اشاره به هزینه کلی این مجموعه، اظهار کرد: غیراز درختان موجود در این پارک ۳۰۰ میلیون تومان صرف فضای سبز این پارک شده است.

کد خبر 436666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.