آسیب اقتصادی کرونا به بازار لوازم‌التحریر سنگین بود

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان گفت: شیوع گسترده ویروس کرونا به همه کسبه و بازاریان ضربه اقتصادی و مالی وارد کرده و به نظر می‌رسد ضربه اقتصادی این ویروس بر پیکر کاسبان بازار لوازم‌التحریر بیشتر و سنگین باشد.

اکبر چیت ساز در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش به اغلب حوزه‌های تخصصی این صنف ورود کرده است، اظهار کرد: توزیع کتب درسی مدارس به صورت کامل توسط سازمان آموزش و پرورش و واحدهای آموزشی انجام می‌شود و این ورود کسادی و کم‌رونقی را برای فعالان این بازار به همراه داشته است.

وی با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش در خصوص ورود به بازار فروشندگان لوازم‌التحریر افزود: باید از این سازمان بپرسیم که جایگاه آموزش و پرورش کجاست؟ آیا بر اساس ماده ۹۲ قانون نظام صنفی ادارات مجاز به کسب درآمد و فروش هستند؟

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر واگذاری امور دولتی به شرکت‌های خصوصی و کوچک کردن دولت، تصریح کرد: متأسفانه فعالیت تعاونی‌ها و شرکت‌های خصوصی در حوزه لوازم خانگی محدود شده و مدارس و واحدهای آموزشی دو سال است که اقدام به فروش کتب درسی و لوازم‌التحریر در کنار آن کرده‌اند و خدمات تخصصی این صنف همچون فنر زنی کتاب را نیز انجام می‌دهند.

چیت‌ساز اضافه کرد: جایگاه سازمان آموزش و پرورش، ارائه خدمات آموزشی به جامعه است نه توزیع کتب درسی و کسب‌وکار با استفاده از ظرفیت واحدهای آموزشی و مدارس. فعالان بازار لوازم‌التحریر و کتب درسی تنها در سه ماه از سال درآمد شاخصی دارند و ورود آموزش و پرورش به این عرصه بخشی از درآمد واحدهای صنفی این اتحادیه را تحت تأثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: شیوع گسترده ویروس کرونا به همه کسبه و بازاریان ضربه اقتصادی و مالی وارد کرده و به نظر می‌رسد ضربه اقتصادی این ویروس بر پیکر کاسبان بازار لوازم‌التحریر بیشتر باشد زیرا تعطیلی بازار لوازم‌التحریرفروشان از دی و بهمن‌ماه ۹۸ که اغلب مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند، آغاز شد و تا هم‌اکنون ادامه داشته است.

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان با بیان اینکه بازار فعالیت واحدهای صنفی این اتحادیه در رکود کامل قرار دارد، خاطرنشان کرد: بچه‌ها مدرسه نمی‌روند و کاری با کاغذ، مداد و خودکار ندارند و از این رو بازار لوازم‌التحریر به شدت تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفته است. قیمت خرید این لوازم نیز به شدت افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 436565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.