به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مرضیه حصاری اظهار کرد: در جلسه هیئت وزیران در هفته جاری و به دنبال پیگیریهای مستمر، هیئت وزیران طرح فوق را به تصویب رساند که هدف آن حمایت از رانندگان تاکسی برای نوسازی خودروهای فرسوده آنها است.
وی افزود: با هدف ارتقای استاندارد خودروهای حملونقل عمومی و به منظور کاهش آلودگی هوا، وفق ماده ۴ آئیننامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی موضوع ماده ۲ قانون هوای پاک، حداقل حدود مجاز آلایندگی خودروهای تولید داخل و وارداتی یورو (۵) تعیین شده است، اما از سوی دیگر، تعداد زیادی از رانندگان تاکسی در کشور که در اواخر سال ۱۳۹۸ در طرح نوسازی خودروی فرسوده خود با استفاده از تسهیلات بانکی شرکت کرده بودند به دلیل تولید خودروهای با استاندارد یورو (۴) با مشکل شمارهگذاری نشدن خودرو تحویلی به دلیل این مصوبه مواجه بودند که با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و تصویب شمارهگذاری پنج هزار ناوگان تاکسی گازسوز با استاندارد یورو (۴) در هیئت وزیران این مشکل رفع شد.
مدیرکل دفتر حملونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اضافه کرد: وفق ماده ۱ قانون توسعه حملونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و ماده ۸ قانون هوای پاک ناظر بر از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده، نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری کشور همواره از اولویتهای اصلی حوزه حملونقل در وزارت کشور بوده و در سالهای اخیر نوسازی ۷۲ هزار دستگاه تاکسی فرسوده عملیاتی شده است که امیدواریم با این مصوبه اخیر هیئت محترم وزیران و همکاریهای سازمان برنامه و بودجه و خودروسازان، اتفاقات خوبی در زمینه جایگزینی تاکسیهای فرسوده در سالجاری در کشور روی دهد.
حصاری گفت: در حال حاضر اراده دولت بر حمایت جدی از رانندگان تاکسی به عنوان قشر شریف و زحمتکش قرار دارد که بخش مهمی از خدماترسانی در حوزه حملونقل شهری را به شهروندان عزیز برعهده دارند و با اعلام آمادگی سازمان بیمه تأمین اجتماعی، امیدواریم در پی رفع مشکل شمارهگذاری تاکسیها بتوانیم با اصلاح فهرست رانندگان شهری بیمه شده و حذف افرادی که در سالهای اخیر دیگر راننده محسوب نمیشوند، نسبت به بیمه کردن رانندگان ناوگان حملونقل عمومی شهری اقدام کنیم.
نظر شما