کنکور پای کمیسیون امنیت ملی هم وسط کشید

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

کنکور پای کمیسیون امنیت ملی هم وسط کشید

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اخیراً شایعه‌ای مطرح کرده‌اند که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به موضوع کنکور موضع گرفته و برخلاف کمیسیون‌های آموزش و بهداشت و همچنین وزارت بهداشت که مخالف برگزاری کنکور هستند، موافق برگزاری کنکور بوده و این کمیسیون اعلام کرده است که از لحاظ امنیتی برگزاری کنکور بررسی شده و مانعی ندارد.

وی ضمن رد ادعای مذکور مبنی بر اعلام موضع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برگزاری کنکور عنوان کرد: ما اصلاً در این رابطه نه طرف مشورت بودیم و نه موضعی داشته‌ایم و نه حتی بحثی از سوی اعضا مطرح شده است و هیچگونه اظهارنظری در این خصوص نکرده‌ایم چرا که متصدی این مسئله دولت، وزارت بهداشت، وزارت علوم و کمیسیون‌های آموزش و بهداشت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: موضوع برگزاری کنکور یا عدم آن در حیطه کاری کمیسیون نبوده است چرا که امنیت این مسئله در نظر گرفتن سلامت افراد است که در این میان ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و همچنین کمیسیون‌های آموزش و بهداشت باید در این خصوص تصمیم بگیرند لذا در حیطه ورود ما نبوده است و ما هم طرف مشورت نبودیم و هیچ اظهارنظری تاکنون در این خصوص نداشته‌ایم.

این نماینده مجلس مطالب کذب مطرح شده از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص کنکور را شایعه، دروغ و خلاف واقع خواند.

نامه قالیباف به رهبر انقلاب

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق آخرین اطلاع ما مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا متفق القول مصر بر برگزاری کنکور سراسری در موعد تعیین شده یعنی در اواخر مرداد ماه هستند. در پاسخ به سوالات ما مبنی بر چگونگی برگزاری این آزمون می‌گویند که کنکور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه از مجلس تنها رئیس مجلس عضو این ستاد است ما نمی‌توانیم نکات خود را بگوییم. به همین دلیل آقای قالیباف مکاتبه‌ای داشتند تا از مقام معظم رهبری برای عضویت رؤسای کمیسیون‌های آموزش و بهداشت و احتمالاً رئیس کمیسیون اجتماعی اذن بگیرند که هنوز پاسخ آن به ما گفته نشده است. شاید با عضویت در این ستاد حرف‌هایمان بیشتر شنیده شود.

آقای روحانی در تقابل با اصلاحات ظاهر شد

محمد علی ابطحی پیرامون عملکرد دولت گفت: مروت اقتضا می‌کرد این دولت به‌دلیل پشتیبانی جدی اصلاح‌طلبان روش‌ها و منش‌های اصلاح‌طلبانه داشته باشد و یا جریانات اصلاح‌طلب در پست‌های کلیدی حضور داشته باشند. ولی واقعیت این است که پس از شروع دولت دوم حتی رئیس دفتر ایشان اعلام کرد اصلاح‌طلبان نقشی در رأی ایشان نداشتند.

وی افزود: جریان مخالف می‌دانست که آقای‌روحانی پشتوانه اجتماعی خاصی ندارد و این اصلاح‌طلبان هستند که در بین گروه‌های مردمی پشتوانه دارند و حمایت رئیس دولت اصلاحات از ایشان را خط خبری جدی می‌دانستند و مخالفان آقای روحانی و مخالفان اصلاحات برای زدن اصلاحات و نه زدن آقای روحانی اعلام می‌کردند که این دولت اصلاح‌طلب است. از طرفی جریان اصلاحات هیچ‌نقشی در اداره کشور نداشت و حتی در بسیاری از موارد آقای روحانی و دولت ایشان در نقش تقابل با اصلاحات ظاهر شد.

مشاور خاتمی ادامه داد: طبیعی است که اصلاح‌طلبان دچار مشکلی جدی شده بودند. در دولت آقای احمدی‌نژاد یکبار اصولگرایان دچار این مشکل شدند و آقای احمدی‌نژاد را به قدرت رسانده بودند و آقای احمدی‌نژاد اصولگرایی را متلاشی کرد. اصولگرایان در آن دوره نه در اداره کشور نقشی داشتند و نه می‌توانستند خود را از دولت جدا کنند در این دوره اصلاحات به چنان وضعیتی دچار شد. اصلاح‌طلبی با اینکه نفوذی در جامعه دارند ضعف دولت به او منتسب شده است.

میرزایی: باید دید وزیر ارتباطات می‌تواند قیمت بسته‌های اینترنت را کاهش دهد یا خیر

حسین میرزایی درخصوص اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نیاز مبرم مردم به اینترنت و فعالانی که شغلشان از طریق فضای مجازی است یا کارمندانی که به دلیل شرایط پیش آمده همچون نیاز به اینترنت در امر دورکاری چرا قیمت بسته‌های اینترنت همراه از سوی اپراتورها باید به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند؟ گفت: در علم اقتصاد یک نکته بسیار مهم تحت عنوان همبستگی قیمت‌ها وجود دارد، اگر در نقطه‌ای افزایش قیمت‌ها آغاز شد به صورت طبیعی بعد از گذشت یک دوره زمانی قیمت دیگر کالاها و خدمات نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: اگرچه من افزایش سرسام آور قیمت کالا و خدمات مختلف از جمله اینترنت را تأیید نمی‌کنم، ولی نگاه بخشی در اقتصاد و برخورد معلولی با مشکلات هم صحیح نیست؛ بلکه باید علت مشکلات اقتصادی را برطرف کرد تا در نتیجه معلول‌های مختلف از جمله افزایش ناگهانی قیمت بسته‌های اینترنت را بتوان کنترل کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص اینکه آیا اخطار و برخورد وزیر ارتباطات با اپراتورها به دلیل افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی می‌تواند کاری را پیش ببرد با خیر؟ گفت: وزیر محترم مسئول صحبت خودش است، باید دید می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر.

کد خبر 436081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.