مدرسه مجازی ایرانیان برای دانش آموزان خارج از کشور راه اندازی می‌شود

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش جزئیات راه اندازی مدرسه مجازی ایرانیان در سال تحصیلی جدید را اعلام کرد و گفت: امسال اعزام معلمان به کشورهایی که کمبود شدید داریم انجام می‌شود اما بسیار محدود خواهد بود و شاید به ۴۰ نفر هم نرسد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا کریمی، اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته با توجه به شرایط کرونا در همه سرپرستی‌ها آموزش مجازی را داشتیم و از آنجا که از سال‌های قبل بستر فعالیت در فضای مجازی فراهم شده بود چندان با چالش مواجه نشدیم و سال تحصیلی را طبق برنامه‌ریزی قبلی به پایان رساندیم.

وی افزود: برای امسال برنامه‌ریزی می‌کنیم مدرسه مجازی ایرانیان را برای ایرانیان خارج از کشور در بستر شبکه شاد راه اندازی کنیم که چند کارکرد داشته باشد؛ تعداد دانش آموزان در برخی مدارس بسیار کم است و نمی‌توانیم معلم تخصصی اعزام کنیم، قصد داریم بخشی از دروس را به صورت آنلاین و آفلاین ارائه کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است در یک کشور ۲۰ دانش آموز داشته باشیم و یک زوج فرهنگی بتوانیم اعزام کنیم، اما دانش آموزان در پایه‌های مختلف هستند و امکان اعزام معلم تخصصی برای همه پایه‌ها را نداریم؛ سامانه‌ای ایجاد و بهترین تدریس‌های صورت گرفته در داخل کشور را به صورت آفلاین ارائه و یک نظارت آنلاین هم بر دروس تخصصی داشته باشیم که از بستر همین شبکه مجازی اتفاق می‌افتد.

کریمی با تاکید بر کارکرد دوم مدرسه مجازی ایرانیان به ایسنا گفته است که کارکرد دوم این است که می‌خواهیم برای کلیه ایرانیان خارج از کشور شرایطی را فراهم کنیم که در هر نقطه از دنیا باشند بتوانند با نظام آموزشی ایران به صورت مجازی مرتبط باشند.

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای دارد مبنی بر اینکه هر دانش آموزی در هر نقطه دنیا باشد اگر پنج درس را با نظام آموزشی ایران بگذراند، می‌تواند در سایر دروس از ظرفیت مدارس خارجی استفاده و در آنجا تحصیل کند، مثلاً خواندن دروسی چون ریاضی و فیزیک و زیست شناسی در یک مدرسه خارجی هم قابل پذیرش است اما باید دروسی مانند ادبیات فارسی، دروس دینی، تعلیمات اجتماعی و تاریخ که جنبه هویتی و دینی دارند را با نظام آموزشی ایران بگذراند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فراهم کردن این ظرفیت آموزش مجازی برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دانش آموز خارج از کشور به ویژه با توجه به شرایط پیش آمده، خاطرنشان کرد: تعدادی از معلمین که دو سال خدمتشان تمام شده باشد به داخل کشور بر می‌گردند، از آن سو اعزام بسیار محدود و مربوط به کشورهایی است که کمبود شدید داریم و شاید به ۴۰ نفر هم نرسد.

کد خبر 436037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.