مناسب سازی پارک‌های ماسال برای معلولان

شهردار ماسال گفت: همه ورودی‌ها و خروجی‌های پارک‌های این شهر برای تردد معلولان مناسب سازی شده است.

محمد کاتوزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر ماسال دارای دو پارک بزرگ است که پارک لوحه سرا دو هکتار و شهدا یک هزار و ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد.

وی افزود: ماسال علاوه بر دو پارک شش بوستان هم دارد، که شامل بوستان بانوان، نماز، چهل دستگاه، شهید شیرازی، ولیعصر و سردار جنگل است.

شهردار ماسال کل مساحت فضای سبز این شهر را ۳۷ هزار و ۳۲۰ متر مربع عنوان کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون، به منظور زیباسازی فضای سبز شهری یک هزار و ۶۷۰ جعبه و سه هزار و ۲۰۰ گلدان گل فصلی همچون بنفشه، اطلسی، همیشه بهار، میمون، شمعدانی، گل رز و تعداد ۱۲۰ اصله نهال شامل سیتروس، لاوسون، یاس هلندی، گلستروم و انجیری در شهر ماسال کاشته شده است.

کاتوزی اضافه کرد: در سال گذشته برای زیباسازی فضای سبزی شهری ماسال در مجموع دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان این که همه پارک‌های ماسال برای تردد معلولان مناسب سازی شده است، افزود: ورودی و خروجی‌های پارک‌ها طوری طراحی و ساخته شده تا افراد معلول بتوانند به راحتی در آن‌ها تردد کنند.

شهردار ماسال ادامه داد: فضای سبز شهر ماسال به صورت سنتی با استفاده از دو تانکر آبپاش آبیاری و آب مورد نیاز از آب شهری تأمین می‌شود.

کاتوزی افزود: درختان در پاییز و زمستان هرس و فرم دهی می‌شود که شامل هرس شاخه برگ، هرس فرم دهی و هرس شاخه‌های زائد و خشکیده است و سمپاشی فضای سبز نیز در صورت نیاز به موقع انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شش کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهر ماسال با ۱۷۹۴۱ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 435912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.