۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
رفع ۴۳۲  مغایرت طرح جامع ایلام

شهردار ایلام گفت: کلیات طرح جامع شهر ایلام به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده و ۴۳۲ مورد مغایرت‌های شناسایی شده در این طرح رفع شده است.

به گزارش ایمنا، طالب صادقیان اظهار کرد: طرح جامع شهرها هر ۱۰ سال یکبار و با افق ۱۰ ساله تدوین و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی افزود: طرح جامع شهر ایلام باید سال ۹۰ ابلاغ می‌شد ولی تا سال ۹۷ هنوز ابلاغ نشده بود که مشکلاتی را برای مدیریت شهری به دنبال داشته است.

شهردار ایلام یادآور شد: ۴۳۲ مورد مغایرت در این طرح شناسایی شد که در نیمه نخست سال ۹۷ با تلاش مجموعه کارشناسان به صفر رسید که باعث شد این طرح در استان به تصویب برسد.

صادقیان تاکید کرد: طرح جامع شهر ایلام برای تصویب نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارجاع شده است که پس از برگزاری ده‌ها جلسه کلیات این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مصوب شد و تنها موضوع الحاق پنج روستای اطراف شهر ایلام و همچنین کمربندی شمالی باقیمانده است که امیدواریم با حل این ۲ مساله شاهد تصویب نهایی طرح جامع شهر ایلام باشیم.

وی اضافه کرد: الحاق این روستاها همچون بانقلان، هفت چشمه، فاطمیه و چالسرا به شهر ایلام محاسن و معایب خاص خود را دارد که باید با لحاظ کردن این مسائل نسبت به اجرای آن اقدام کرد.

شهردار ایلام گفت: نبود زیرساخت‌های شهرسازی، اجتماعی و فرهنگی در این مناطق که همچنان دارای بافت روستایی هستند از مهم‌ترین مشکلات پیش رو در الحاق این پنج روستا به شهر ایلام است چراکه این روستاها از قواعد شهری در ساختمان سازی، معابر، گذر و جداول تبعیت نکرده اند و از این لحاظ ضابطه مند نیستند.

صادقیان تاکید کرد: اگر بخواهیم این مناطق را به شهر اضافه کنیم، باید قواعد و ضوابط شهری نیز رعایت شود که می‌تواند هزینه‌هایی را به ساکنان این روستاها تحمیل کند چراکه باید عوارض و هزینه‌هایی را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: الحاق روستاها به شهر ایلام همچنین نیازمند ارائه خدمات شهری به این مناطق است که بار بیشتری را به مجموعه شهرداری تحمیل می‌کند که می‌طلبد متناسب با این موضوع تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز نیز تأمین شود.

شهردار ایلام به محاسن اجرای این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: الحاق این روستاها به شهر باعث می‌شود نظارت بر ساخت و سازها بر طبق اصول و قواعد شهری افزایش یافته و خدمات نیز متناسب با شهرها به این روستاها ارائه و مبلمان شهری این روستاها ضابطه مند شود.

صادقیان تاکید کرد: هم اکنون در محدوده بلوار نبوت شهر ایلام بخش‌هایی هنوز به شهر ملحق نشده است که باعث شده ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق بوجود آید که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی افزود: این معایب و محاسن از سوی شهرداری به کمیسیون مربوطه ارجاع شده و در نهایت اعضای این کمیسیون تصمیم گیرنده نهایی در خصوص الحاق این روستاها به شهر ایلام هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 435807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.