روغن هسته انگور چه خواصی دارد؟

روغن هسته انگور دارای خواص بی‌شماری مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان، درمان فشار خون بالا، تقویت استخوان‌ها و بهبود عملکرد قلب و عروق است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان‌های قدیم روغن هسته انگور به دلیل خاصیت دارویی اهمیت زیادی داشته، اما مصرف آن امروزه رایج‌تر شده است. این نوع روغن سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های C ،D و E است. روغن هسته انگور فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیراشباع آن تا ۹۰ درصد می‌رسد. از آنجایی که این نوع روغن دارای مواد معدنی و ویتامین است، خاصیت‌های دارویی فراوانی دارد که در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

کاهش خطر ابتلا به سرطان

ترکیبات مفید موجود در روغن هسته انگور می‌تواند مانع رشد و گسترش سلول‌های سرطان معده، سینه، پروستات، روده بزرگ و ریه بشود. کاهش خطر ابتلا به سرطان به دلیل وجود پرو آنتوسیانیدین‌ها یکی از فواید اصلی روغن هسته انگور به شمار می‌رود. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که پروآنتوسیانیدین‌ها توانایی جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی را دارند. علاوه بر این استفاده از این روغن مانع بروز عوارض ناتوان‌کننده شیمی درمانی و پرتو درمانی می‌شود.

درمان فشار خون بالا

به دلیل اینکه روغن هسته انگور منبع بی نظیری از آنتی اکسیدان‌های قدرتمند مانند فنولیک اسید، فلاونوئیدها و اسید لینولئیک است، می‌تواند علاوه بر جلوگیری از آسیب رساندن به رگ‌های خونی، به کاهش فشار خون بالا نیز کمک کند. نتایج مطالعه انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که روغن هسته انگور توانایی کنترل فشار خون را دارد.

تقویت استخوان‌ها

روغن هسته انگور سرشار از کلسیم است که نقش مهمی در افزایش قدرت و استحکام استخوان‌ها دارد. استفاده از این نوع روغن می‌تواند تولید کلاژن را تقویت کند و بافت‌های پیوندی مفاصل را سالم نگه دارد. علاوه بر این روغن هسته انگور دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند درد ناشی از آرتریت را کاهش دهد. توصیه شده است افرادی که از آرتریت روماتوئید رنج می‌برند، هر روز به صورت ناشتا یک قاشق چای خوری روغن هسته انگور مصرف کنند.

بهبود عملکرد قلب و عروق

بهبود سلامت قلب و عروق یکی از خواص چشمگیر روغن هسته انگور به شمار می‌رود. پروآنتوسیانیدین موجود در روغن هسته انگور حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به حفظ رگ‌های خونی در برابر آسیب‌های احتمالی کمک کند. از آنجایی که این نوع روغن دارای ویتامین‌های C و E است، به بهبود عملکرد قلب و کاهش فشار خون کمک زیادی می‌کند و مانع بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

کد خبر 435504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.