آمادگی کمیته امداد اصفهان برای برپایی قربانگاه‌های عید سعید قربان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: کمیته امداد استان اصفهان با فراهم کردن زیرساخت‌های فیزیکی و الکترونیکی و برپایی قربانگاه‌ها آماده دریافت نذورات و قربانی هم استانی‌های نیکوکار در عید قربان و توزیع در بین مددجویان و نیازمندان است.

کریم زارع، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عید قربان یکی از ویژه‌ترین مناسبت‌های مذهبی برای کمک به نیازمندان و فرصت مغتنمی برای جمع آوری نذورات خیران و نیکوکاران اصفهانی است.

وی با اشاره به لزوم مشارکت مردم در ترویج فرهنگ خیر و احسان، افزود: در شرایط کنونی که قیمت مواد پروتئینی افزایش داشته، مشارکت بیشتر مردم در امر پسندیده قربانی کردن و اهدای نذورات باعث کمک معیشتی قابل توجهی به خانواده‌های نیازمند اصفهانی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: جمع آوری قربانی و نذورات مردم و توزیع گوشت گرم و مواد پروتئینی بین خانوارهای تحت حمایت به ویژه ایتام از برنامه‌های این نهاد در عید سعید قربان است و همشهریان نیکوکار و خیراندیش می‌توانند با هر مبلغ و هر میزان کمک در این امر خیر سهیم شوند.

وی با اشاره به برپایی پایگاه‌های کمک رسانی خیران در سال‌های گذشته، اظهار کرد: در عید قربان سال گذشته بیش از ۱۲۰ پایگاه و قربانگاه در سراسر استان با همکاری سازمان دامپزشکی و با نظارت ناظران ذبح شرعی، برای تامین رفاه حال نیکوکاران اصفهانی برپا شد که برای امسال نیز برای برپایی این پایگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم شده است و جزئیات آن پس از تأیید مراجع ذیصلاح و فراهم شدن چارچوب‌های لازم برای جلوگیری از اشاعه ویروس کرونا، به اطلاع هم استانی‌ها خواهد رسید.

زارع تاکید کرد: قیمت دام ارائه شده در این قربانگاه‌ها بر اساس نرخ مصوب خواهد بود و هزینه‌ای برای عملیات ذبح از مراجعه کنندگان دریافت نمی‌شود، همچنین این عزیزان می‌توانند در صورت تمایل همه یا بخشی از قربانی خود را برای کمک به مددجویان کمیته امداد اختصاص دهند.

وی استفاده از روش‌های الکترونیکی را برای پرداخت‌های نقدی در شرایط کنونی از بهترین گزینه‌های پیش روی همشهریان دانست و گفت: کد #۱۰۳۱۸۸۷۷*، شماره حساب ۲۴۰۱۱۱۳۰۹۱۴۰۷۲ و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران، برای این منظور اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: نیکوکاران و نیک اندیشان عزیز همچنین می‌توانند با تماس با شماره همراه ۰۹۱۳۰۷۸۸۰۰۱ از سراسر استان نسبت به هماهنگی دریافت نذورات و قربانی، اقدام کنند.

وی با اشاره به سنت پسندیده عقیقه گوسفند، یادآور شد: کمیته امداد استان در همه ایام سال آماده انجام قربانی در همه مراسم‌های مختلف به نیابت از خیران، نیکوکاران و توزیع آن در میان مددجویان و نیازمندان است.

کد خبر 435430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.