برنامه جامع راهبردی ایران و چین، عامل افول اقتصادی و سیاسی آمریکا است

امام جمعه فولادشهر گفت: برنامه جامع راهبردی ایران و چین، فصل نوینی را در اقتصاد ایران و جهان رقم خواهد زد و گام بلندی به سمت افول اقتصادی و سیاسی آمریکا برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: برنامه جامع راهبردی ایران و چین که اکنون در حد پیش‬ ‏نویس سند است، حاصل نگاه راهبردی ایران به شرق جغرافیایی با اولویت کشورهای قدرتمندی چون؛ چین و روسیه و هند و… است.

وی افزود: این ارتباط راهبردی به دلایل زیادی خوشایند آمریکا نیست و طبیعی است جبهه استکبار با همه توان سیاسی و رسانه‌ای و دیپلماسی و اقتصادی به میدان بیاید و جلوی آن را بگیرد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: فضاسازی و شبهه‌افکنی‌های کنونی در خارج و داخل، برآیند این رعب و هراس دشمن از تقویت ارتباط دو کشور قدرتمند مشرق زمین و شکست سلطه و سیطره آمریکا و پایان سیادت پوشالی دلار بر اقتصاد دنیا است.

وی ادامه داد: در کوتاه مدت نیز این ارتباط موجب کاهش و بی‌اثر شدن فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه غرب خواهد شد، البته این برنامه جامع باید روند قانونی تصویب را در دولت و مجلس با حساسیت‌ها و نظارت‌های لازم طی کرده و برای تحقق و اجرا ابلاغ شود.

سرافراز اضافه کرد: بدون تردید این ارتباط فصل نوینی را در اقتصاد ایران و جهان رقم خواهد زد و گام بلندی به سمت افول اقتصادی و سیاسی آمریکا برداشته خواهد شد.

وی با طرح این سوال که چرا برنامه جامع راهبردی با چین اجرایی شد، گفت: در خصوص چرایی این برنامه راهبردی باید گفت در طول این چند قرن، هیچ‌گونه رابطه خصمانه و سلطه‬ ‏جویانه از سوی چین مشاهده نشده است. از این رو جنس این همکاری از نوع ارتباط و همکاری متوازن و متقابل بوده و استعمار و بهره‌کشی نخواهد بود.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: چین در طول تاریخ خود، به هیچ کشوری حمله نکرده و اکثراً تحت سلطه و استعمار بوده است و قرن‌ها تحت‏سلطه و ظلم امپراطوری ژاپن بوده و این مهم برخلاف کشورهای مدعی مانند آمریکا که عمر کوتاه ۲۰۰ ساله سرزمین‌شان مشحون از سفاکی و خونریزی و سلطه‏طلبی و جنگ‏افروزی و استعمارگری است.

وی خاطرنشان کرد: البته چین، کشوری است که به دنبال منافع خود بوده و در دوران جنگ تحمیلی بیش از پنج میلیارد دلار اسلحه به عراق فروخت، اما در همین زمان علیرغم سنگ‏اندازی آمریکا حدود دو میلیارد دلار سلاح نیز به ایران فروخت.

سرافراز متذکر شد: فرهنگ چین و قدرت نرم و سبک زندگی مردم آن جذابیتی برای مردم دنیا ندارد و این مسئله علی‌رغم مباحثی است که آمریکا و دنیای استکبار در توطئه‌های خود علیه ایران به آن توجه دارند و فرهنگ ملت ایران را نشانه گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر چین همواره، در جلوگیری از فشارهای آمریکا در شورای امنیت و مجامع به اصطلاح بین‌المللی، بخصوص در موضوع دفاع از حق هسته‌ای همراه ایران بوده است و اکنون نیز علیرغم تحریم سنگین آمریکا، علناً از ایران نفت خریداری کرده و در عراق و سوریه نیز همراهی خوبی با ایران داشته است، و همه این مباحث سبب نگرانی دنیای استکبار است و تلاش می‌کند تا مردم ایران را به این موضوع بدبین کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز عملیات مرصاد، گفت: این روز فرصت مناسبی است تا به درس‌ها و عبرت‌های جریان نفاق در انقلاب اسلامی پرداخته‏ شود چراکه "عملیات مرصاد" آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله بود که در پاسخ به عملیاتی به نام "فروغ جاویدان" انجام گرفت.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: عملیات فروغ جاویدان، توسط نیروهای منافقینِ مستقر در عراق طراحی و اجرا و از پشتیبانی کامل دولت وقت عراق برخوردار بود که با هدف فتح تهران طی یک برنامه زمانبندی شده ۳۳ ساعته طراحی و تدارک یافته بود اما با اتحاد و همدلی پیش برنده‌ی ارتش، سپاه، بسیج، عشایر و گروه‌های مردمی با شکست سنگین مواجه شد.

وی ادامه داد: تنگه مرصاد و نگاهداری جانانه از این موقعیت حسّاس، موجب شد نیروهای خودی در منطقه حاضر و سرنوشت جنگ عوض شود و امروز همه جای ایران بسان تنگه چهار زبر است و همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی، امنیتی، چنین وضعیتی دارد.

سرافراز اضافه کرد: ایران امروز تنگه مرصاد، جهان اسلام است و باید پای حفظ آن ایستاد اما شاهد هستیم عده‌ای در صدد هستند با روایت تحریف شده یا ناقص از این حادثه، جای شهید و جلّاد را عوض کنند بر همین اساس باید هوشیار باشیم.

وی عنوان کرد: جوانان باید تاریخ را به‌خوبی مطالعه کنند و نسل‌های گذشته نیز باید پاسخگوی سوالات و شبهات این روزها باشند تا دچار چالش نشویم و توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگر خنثی ساخته و آنان را با شکست سنگین مواجه کنیم.

کد خبر 435302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.