برگزاری متفاوت جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان در اصفهان/تعیین تکلیف اراضی بابوکان

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است، گفت: شرایط کرونایی برنامه‌ریزی و اجرای این جشنواره را متفاوت با گذشته کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _ پنج‌شنبه دوم مردادماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، با بیان اینکه هر هفته در برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» شاهد تحقق مطالبات مردم در مناطق مختلف هستیم، اظهار کرد: هفته جاری آئین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه ۱۳ از جمله افتتاح ورزشگاه دستگرد و بوستان آزادی برگزار و به سرانه‌های ورزشی و فضای سبز این منطقه اضافه شد.

وی ادامه داد: در این برنامه همچنین عملیات اجرایی احداث بوستان هفت هزار مترمربعی در محله قائمیه و بوستان سه هزار مترمربعی در محله دستگرد آغاز شد و این دو پروژه تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استفاده از فضای مجازی در افتتاح پروژه‌های شهر

شهردار اصفهان با بیان اینکه در اجرای برنامه هر یکشنبه، یک افتتاح هر هفته چندین پروژه در مناطق مختلف شهر افتتاح و تقدیم شهروندان می‌شود، تصریح کرد: از یکشنبه هفته آینده به دلیل شرایط کرونایی، شیوه افتتاح پروژه‌ها در منطقه سه تغییر خواهد کرد.

وی با تاکید بر استفاده بیشتر از فضای مجازی در افتتاح پروژه‌های شهر گفت: حتی یک لحظه در بهره‌برداری از پروژه‌های شهر توقف صورت نمی‌گیرد و قطار توسعه باید با سرعت حرکت کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: تا پایان سال چندین پروژه بزرگ شهر از جمله پروژه‌های جاده فرزانگان، پل آفتاب با حضور مقامات ملی افتتاح رسمی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی، گفت: عملیات عمرانی این پروژه تاکنون پیشرفت خوبی داشته از پل آفتاب تا جاده قهجاورستان به طول ۴۰۰ متر آزادسازی شده و با سرعت در حال احداث است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در فاز نخست حلقه حفاظتی شهر یک پل زیرگذر در محدوده قهجاورستان احداث خواهد شد، خاطرنشان کرد: حدفاصل این محدوده تا بهاران به طول دو هزار و ۶۰۰ مترمربع با توافق مالکان آزادسازی شده و سخت‌ترین گلوگاه شهر در حال بازگشایی است.

وی افزود: با انجام این اقدامات بزرگ اصفهان از حلقه حفاظتی بهره‌مند می‌شود و انقلاب عمرانی در شهر رقم خواهد خورد.

نوروزی با تاکید بر اینکه عدالت فضایی و توسعه متوازن در محله‌های شهر اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: شرایط سخت مالی امروز هرگز در حرکت شهرداری وقفه ایجاد نخواهد کرد.

تحقق مطالبات مردم در قالب پروژه‌های جدید

وی با بیان اینکه مطالبات مردم در قالب پروژه‌های جدید انجام می‌شود، گفت: استفاده از ابزار اوراق مشارکت، جذب سرمایه‌گذار و صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته تا امید و سرزندگی برای شهروندان ایجاد شود.

شهردار اصفهان با اشاره به ترافیک خودروها در ناژوان به ویژه در روزهای پایانی هفته، اظهار کرد: ناژوان باید به دو بخش تقسیم شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی خوبی برای این محدوده از شهر انجام دهیم.

وی ادامه داد: تعیین سرنوشت حقوق مالکان، نقش سازمان آب منطقه‌ای به عنوان متولی حریم رودخانه، سرنوشت تأسیسات و مستحدثات در حریم ناژوان، نقش اداره جهاد کشاورزی برای محورهای کشاورزی ناژوان، برنامه‌های شهرداری و شورای عالی شهرسازی از جمله موارد مهمی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

پاسداری از ناژوان با تعامل فرهنگی

وی با تاکید بر اینکه از ناژوان باید به عنوان سرمایه بزرگ پاسداری شود، تصریح کرد: تعارض حقوق مالکانه بخش خصوصی و عمومی از موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار اصفهان با اشاره به معضل تردد موتورسواران در ناژوان، گفت: این معضل با مشارکت همگانی رفع می‌شود، موتورسواران و رانندگان خودروها باید توجه داشته باشند نباید هیچ رفتاری موجب تضییع حقوق اهالی این منطقه شود.

وی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی، افزود: باید تعامل فرهنگی ایجاد و شهروندان به حقوق یکدیگر احترام بگذارند.

نوروزی اظهار کرد: مسیر دسترسی باغ پرندگان از ورودی ضلع جنوبی رودخانه زاینده رود از سمت پل وحید به بلوار میرزا کوچک خان است که در این محدوده تابلوهای راهنمای مسیر نصب شده، بنابراین نباید شاهد ترددهای غیرمجاز موتورسواران باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دادستانی، نیروی انتظامی و شهرداری برای ایجاد نظم و جلوگیری از ترددهای غیرمجاز در این منطقه ورود پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: نیروی انتظامی در شب‌های شلوغ از ساعت ۲۰ تا دو بامداد برای برقراری نظم حضور دارند.

تعیین تکلیف اراضی بابوکان با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط

شهردار اصفهان با اشاره به ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی خیابان بابوکان در منطقه دو، گفت: بخشی از اراضی محله بابوکان کاربری کشاورزی دارد و اسناد مالکیتی آن قولنامه‌ای بوده به همین دلیل با چالش‌هایی مواجه است.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات و تعیین تکلیف اراضی نیاز به تعامل چندین دستگاه اداری و اجرایی دارد، تصریح کرد: موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید از طریق کمیسیون ماده ۵ و با بررسی توسط پنج دستگاه ذی‌ربط انجام شود.

نوروزی افزود: در موضوع تغییر کاربری اراضی، شهرداری به عنوان متقاضی به کمیسیون ماده پنج ورود پیدا می‌کند، البته نظر اداره کشاورزی به لحاظ کارشناسی دقیق‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری دغدغه رفع مشکلات شهروندان را دارد، گفت: ضمن توجه به کاربری اراضی، مالکان پلاک‌های مسکونی دارای سند قولنامه‌ای باید برای دریافت سند رسمی اقدام کنند.

توافق برای آزادسازی، فرایندی دوجانبه

وی با اشاره به تعیین تکلیف احداث ادامه خیابان شهید احمدی، افزود: احداث ادامه این خیابان در اولویت اجرایی نبوده، اما بخشی از آزادسازی آن انجام شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: شهرداری منطقه هفت تاکنون تلاش‌های زیادی برای آزادسازی مسیر ادامه خیابان شهید احمدی انجام داده، اما همکاری بیشتر شهروندان را با شهرداری می‌طلبد.

وی اظهار کرد: در صورت توافق نکردن مالکان پلاک‌های در مسیر پروژه‌های عمرانی و توسعه شهر با شهرداری باید از ابزار قانونی و ماده هشت آن استفاده کرد؛ بر اساس ماده هشت قانون کارشناس رسمی انتخاب، قیمت‌گذاری زمین انجام و در ادامه شهرداری پول را به حساب دادگستری واریز می‌کند تا با حکم قضائی آزادسازی مسیر انجام شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در چنین شرایطی باید شورای معتمدان محلی به کمک شهرداری آیند و احساس مسئولیت اجتماعی شهروندان به منافع شخصی غلبه کند.

فراخوان المپیاد فیلم‌سازی ویژه نوجوانان سراسر کشور

وی با بیان اینکه شهرداری در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است، گفت: شرایط کرونایی برنامه‌ریزی و اجرای این جشنواره را متفاوت با گذشته کرده است.

نوروزی ادامه داد: فراخوان المپیاد فیلم‌سازی ویژه نوجوانان سراسر کشور منتشر شده و برگزاری این جشنواره متأثر از شرایط کرونا خواهد بود و بخشی آنلاین و بخشی متناسب با شرایط مهرماه برگزار خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال همچون سال‌های گذشته رویداد بزرگ سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار و فضای خوبی در شهر ایجاد شود.

شهردار اصفهان با گرامیداشت هفته ملی مهارت و روز ملی فنی و حرفه‌ای، گفت: مهارت آموزی به نسل جوان می‌تواند پایه‌های اقتصادی، اجتماعی کشور را تقویت و کارآفرینی را افزایش دهد که امیدواریم جوانان از ظرفیت خوب فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.

کد خبر 435210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.