پشه‌ها ناقل بیماری کرونا هستند؟

نتایج بررسی‌های شده توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که پشه‌ها نمی‌توانند ویروس کرونا را به انسان منتقل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان، پژوهشگران به منظور پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری، به دنبال کشف راه‌های انتقال این ویروس برای پیشگیری هستند. سازمان جهانی بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که پشه‌ها نمی‌توانند ویروس کرونا را به انسان منتقل کنند.

در این راستا گروهی از محققان دانشگاه ایالتی کانزاس (KSU) با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که ویروس کووید -۱۹ در سه گونه رایج پشه به نام‌های "آئدس ایجیپتی" (Aedes aegypti)، "آئدس آلبوپیکتوس" (Aedes albopictus)، و "کولیکس کوینک فاسیاسوس" (Culex quinquefasciatus) نمی‌تواند تکثیر شود و انسان‌ها را آلوده کند. این پژوهش اولین مطالعه‌ای است که در زمینه انتقال ویروس کرونا از طریق پشه‌ها صورت گرفته است.

به گفته محققان نتایج مطالعاتی از این قبیل باعث می‌شود دیگران اطلاعات بیشتری در مورد پاتوژن‌های خطرناک کسب کنند و مانع شیوع هر چه بیشتر آن شوند. این تیم پژوهشی از ماه مارس تا کنون چهار مطالعه دیگر در مورد بیماری کووید -۱۹ انجام داده است. علاوه بر این آن‌ها تصمیم دارند پاتوژن‌های حیوانی دیگر را که ممکن است باعث انتقال ویروس کرونا به انسان باشند، بررسی کنند

نتایج این مطالعه در مجله "Scientific Reports" منتشر شده است.

کد خبر 435148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.