جلد دوم کتاب "نگاه سبز به اصفهان" رونمایی شد

آیین رونمایی از جلد دوم کتاب "نگاه سبز به اصفهان" با حضور جمعی از علاقه مندان و فعالان محیط زیست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین رونمایی از جلد دوم کتاب " نگاه سبز به اصفهان" عصر امروز - چهارشنبه یکم مرداد - در دفتر جمعیت پیام سبز با حضور ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، اعضای هیأت مدیره این انجمن محیط زیستی و خبرنگاران برگزار شد.

جلد دوم کتاب نگاه سبز در ۴۶۷ صفحه شامل مقالات، گزارش‌ها، سخنرانی‌ها، بیانیه‌ها و حتی مصاحبه‌های کارشناسان درباره مسائل زیست محیطی استان اصفهان است که در سه فصل، اصفهان و زاینده رود، اصفهان و آلودگی محیط زیست و اصفهان و توسعه گردآوری و با هزینه اعصای جمعیت و کمک‌های مالی دوستداران محیط زیست منتشر شده است.

در این آئین مهدی بصیری مؤسس و عضو هیأت مدیره جمعیت پیام سبز با بیان اینکه جلد دوم کتاب نگاه سبز به اصفهان پرمحتوا تر و جامع‌تر از نخستین جلد این کتاب است، اظهار کرد: در زمان انتشار جلد نخست کتاب نگاه سبز به اصفهان تصور نمی‌کردیم که جلد دوم این مجموعه نیز در آینده گرد آوری و منتشر شود اما با تلاش اعضای جمعیت این امر محقق شد و از سال ۱۳۸۵ تاکنون تهیه جلد دوم کتاب بخشی از فعالیت‌های جمعیت پیام سبز بوده است.

وی ادامه داد: این کتاب راجع به مسائل زیست محیطی اصفهان به ویژه زاینده رود است و در این مجموعه تلاش کردیم درباره محیط زیست استان مسئولیت اجتماعی و نقش سازمان‌های مردم نهاد را ایفا کنیم.

بصیری افزود: در این کتاب به بخشی از فعالیت‌های جمعیت پیام سبز و نامه‌های اعتراضی اعضای این سمن به مسئولان درباره مشکلات محیط زیست اصفهان اشاره شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت نقش کتاب در فرهنگسازی و آگاهی بخشیدن به جامعه، گفت: کتاب حضور فیزیکی دارد و همیشه ماندگار است در حالی که فضای مجازی که امروز بسیار نیز رواج یافته است درباره موضوعات سطحی کار می‌کند و فرصتی برای افراد نمی‌گذارد از این رو نمی‌توان نقش کتاب و کتاب خوانی بر دانش جامعه را با فضای مجازی مقایسه کرد.

در ادامه این مراسم حسن سلیمان پور رئیس هیئت مدیره جمعیت پیام سبز اظهار کرد: جلد دوم کتاب "نگاه سبز به اصفهان" مجموعه‌ای از مقالات، سخنرانی‌ها و بیانات با موضوع محیط زیست اصفهان از سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۸ است که پس از ۱۴ سال اواخر سال گذشته از سوی جمعیت پیام سبز به چاپ رسید.

وی افزود: این کتاب شامل حدود ۴۷۰ صفحه و در سه فصل اصفهان و زاینده رود، اصفهان و آلودگی محیط زیست و اصفهان و توسعه است که در هر فصل بیانیه‌ها، مکاتبه‌ها و حتی مصاحبه‌ها و گزارش‌های خبرنگاران درباره آن موضوعات گردآوری شده است.

سلیمان پور که خود گرد آورنده جلد دوم کتاب نگاه سبز به اصفهان است، اظهار امیدواری کرد: انتشار این مجموعه بر افزایش آگاهی جامعه، مخاطبان و علاقه مندان درباره مسائل زیست محیطی اصفهان و زاینده رود تأثیرگذار باشد.

وی با ابراز تأسف از اینکه در ۱۴ سال گذشته زاینده رود خشک‌تر و آلودگی هوای اصفهان چند برابر شده است، به بخشی از مقدمه کتاب اشاره کرد و گفت: با همان خوش انگاری چهارده سال قبل، کتاب حاضر که مشتمل بر همان دغدغه‌ها و نگرانی‌های محیط زیستی بخشی از جامعه مدنی اصفهان در قالب تشکل زیست محیطی "جمعیت پیام سبز" است در این سال‌ها به شکل مقاله، مصاحبه، سخنرانی و نامه و بیانیه به مناسبت‌های مختلف تولید و تدوین شد.

رئیس هیأت مدیره جمعیت پیام سبز اضافه کرد: نسخه دیجیتال این کتاب برای علاقه مندان از امشب در اینترنت بار گذاری می‌شود.

کد خبر 435138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفری اصغر IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    1 0
    • زاینده رود بخشی از اکوسیستم منطقه است و تاثیر آن فرا منطقه است. • زاینده رود یاد گار سبز طبیعت و ارمغانی برای جهان است. • زاینده رود و حقآبه آن از شیخ بهایی دانشمند ارزنده ایران است وباید در ثبت جهانی جایگاهش محفوظ بماند • زاینده رود را باز پس خواهیم گرفت و زندگی را در آن جاری خواهیم ساخت. • درود بر جوانمردانیکه در راه احیا آن میکوشند