عضویت بیش از ۱۳ هزار نفر در کتابخانه تلفنی شهرداری سمنان

مسئول کتابخانه‌های تلفنی شهرداری سمنان گفت: اکنون کتابخانه رنگین کمان ۱۳ هزار و ۱۲۰ عضو دارد.

به گزارش ایمنا، عاطفه عموزاده اظهار کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری سمنان کتابخانه تلفنی رنگین کمان برای افراد تا ۱۸ ساله و کتابخانه تلفنی باران برای افراد بالای ۱۸ سال زیرمجموعه خود دارد.

وی اضافه کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سمنان کتابخانه تلفنی رنگین کمان را سال ۱۳۸۶ تأسیس کرد که منحصر فرد است و تنها کتابخانه تلفنی ویژه کودکان در کشور است که به همت شهرداری سمنان فعالیت دارد.

مسئول کتابخانه‌های تلفنی شهرداری سمنان افزود: اکنون کتابخانه رنگین کمان ۱۳ هزار و ۱۲۰ عضو دارد.

عموزاده اضافه کرد: سال ۱۳۹۴، با نظر کارشناسان و با احساس نیاز خانواده‌ها، کتابخانه تلفنی باران ویژه بزرگسالان نیز تأسیس شد که هر دو کتابخانه رنگین کمان و باران به صورت تلفنی در خدمت خانواده‌های سمنانی است.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه تلفنی رنگین کمان ویژه افراد تا ۱۸ ساله و کتابخانه تلفنی باران ویژه افراد بالای ۱۸ سال، گفت: این کتابخانه ها در تمام موضوع‌های علمی، ادبیات، تاریخ، کودک و ورزشی کتاب موجود دارند و فرصت مناسبی را برای خانواده‌های به منظور کتابخوانی و ارتقای فرهنگ مطالعه ایجاد کرده اند.

مسئول کتابخانه‌های تلفنی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: مادری برای کودک دو ساله خود از کتابخانه رنگین کمان کتاب به امانت می‌گیرد و بیشتر کتاب‌های بخش خردسالان را برای نوزاد خود خوانده است.

عموزاده ادامه داد: خانمی ۸۰ ساله نیز در کتابخانه تلفنی باران در سمنان عضویت دارد که دبیر بازنشسته سمنانی و کتاب خوان فعالی است و هفته‌ای دو کتاب به امانت می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش سازنده فرهنگی و اجتماعی کتاب افزود: کتاب باعث شکوفایی فکری کودک می‌شود و در زندگی فردی و اجتماعی آنها تأثیرگذار است.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 434714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.