انجام ۵۰۷ سورتی پرواز و انتقال ۳۸ مصدوم با بالگردهای هلال‌احمر به بیمارستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام ۹ هزار و ۱۶۰ ماموریت امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا ۲۴ تیر ماه خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۵۰۷ سورتی پرواز بالگرد برای عملیات امداد و نجات هوایی انجام شد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور با اشاره به گزارش عملیات امداد و نجات از اول فرودین تا ۲۸ تیرماه سال جاری، اظهار کرد: در این مدت ۹ هزار و ۱۶۰ مأموریت امداد و نجات از سوی تیم‌های امدادی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر انجام شده است.

وی با تاکید بر امدادرسانی به ۸۲ هزار و ۷۲۵ نفر طی چهار ماه گذشته، تصریح کرد: از این تعداد سه هزار و ۵۰۲ مصدوم و افراد گرفتار در حوادث جوی، ترافیکی، ساحلی و کوهستان نجات داده شدند، به علاوه به ۹ هزار و ۲۲ آسیب دیده و در راه مانده هم به صورت اضطراری اسکان داده شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اعزام مصدومان به مراکز درمانی به صورت زمینی و هوایی، گفت: ار ابتدای سال تا ۲۸ تیرماه ۴ هزار و ۵۶۱ مصدوم توسط تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.

ولی پور با اشاره به انجام ۵۰۷ سورتی پرواز در سه ماهه نخست سال جاری برای انجام مأموریت‌های امدادی، اظهار کرد: بالگردهای امدادی جمعیت هلال احمر در این مدت ۳۰۸ ساعت پرواز کردند و ۷۷۲ امدادگر و ۹ هزار و ۹۵۰ کیلوگرم بار امدادی منتقل کردند؛ به علاوه ۳۸ مصدوم هم در قالب عملیات امداد و نجات هوایی با بالگرد به بیمارستان منتقل شدند.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 434656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.