انتقاد شهریاری از حضور نیافتن نمایندگان در ستاد ملی مقابله با کرونا

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه مجلس و به ویژه کمیسیون بهداشت نه تنها در ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا کشور، بلکه در کمیته‌های مربوط به کرونا وزارت بهداشت هیچ عضوی ندارد تا بتواند کمک‌رسان دولت در امر مبارزه با این ویروس باشد.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون انتقاد اعضای کمیسیون بهداشت مجلس مبنی بر عضویت نداشتن نمایندگان در ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا اظهار کرد: بنا بر درخواست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مبنی بر عضویت نمایندگان مجلس در ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا، آقای قالیباف طی نامه‌ای به ریاست این ستاد، خواست نمایندگان را پیگیری کرده‌اند.

وی افزود: متأسفانه مجلس و به ویژه کمیسیون بهداشت نه تنها در ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونای کشور، بلکه در کمیته‌های مربوط به کرونای وزارت بهداشت هیچ عضوی ندارد تا بتواند کمک‌رسان دولت در امر مبارزه با این ویروس باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور اعضای کمیسیون بهداشت در ستاد مبارز با کرونا می‌تواند ضمن نظارت بر تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ها، به شناخت بهتر تهدیدها و نقاط ضعف حوزه سلامت و کسب آمارها و اطلاعات کامل‌تر در خصوص این بیماری کمک کند؛ زیرا یکی از وظایف ذاتی مجلس در زمینه مبارزه با شیوع بیماری کرونا این است که با ارائه راهکارها و تنظیم قوانین مورد نیاز در جهت قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از ابتلا، وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا را یاری کند.

شهریاری تاکید کرد: کمیته‌ای مبنی بر مبارزه با ویروس کرونا در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی راه اندازی شده که به صورت مستمر مباحث مربوط به نحوه برگزاری آزمون‌های سراسری را در ایام شیوع کرونا بررسی می‌کند.

کد خبر 434637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.