لسان‌الارض، ظرفیتی برای گردشگری مذهبی اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رسیدگی به لسان‌الارض در راستای تبدیل آن به یک مکان گردشگری مذهبی با استفاده از فضاسازی مناسب از وظایف شورای شهر و شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در آئین بزرگداشت استاد جلال‌الدین همایی در لسان‌الارض اصفهان اظهار کرد: وجود چنین برنامه‌هایی با حضور فرهیختگان نشان از آن دارد که ما قدردان بزرگان خود هستیم.

وی در مورد برنامه‌های شورای شهر برای معرفی بزرگان هنر و ادب به جوانان افزود: کمیسیون فرهنگی همواره بر اجرای برنامه‌ها و بزرگداشت‌هایی برای بزرگان فرهنگ و هنر که گنجینه‌ای برای اصفهان هستند و وجودشان باعث معرفی اصفهان به جهان شده، تاکید داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان آشنا کردن جوانان با مشاهیر را رسالتی بر دوش شورای شهر دانست که موجب ارج نهادن به فرهنگ غنی ایران و اصفهان می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم معرفی گسترده‌تر شخصیت استاد همایی خاطرنشان کرد: تکیه لسان‌الارض بخشی از تخت‌فولاد و گنجینه‌ای منحصر به فرد در اصفهان است که آرامگاه تعداد زیادی از بزرگان را در خود جای داده و ادیبان و فرهیختگانی که به اصفهان سفر می‌کنند برای تازه شدن روح خود و استفاده از فضای معنوی به این مکان می‌آیند.

روشن اضافه کرد: رسیدگی به تکیه لسان‌الارض در راستای تبدیل آن به یک مکان گردشگری مذهبی با استفاده از فضاسازی مناسب از وظایف شورای شهر و شهرداری است.

وی ادامه داد: به خاک سپردن بزرگان و نام آوران در مجموعه تخت فولاد در دل شهر می‌تواند باعث آشنایی بیشتر شهروندان به ویژه نسل جوان و احساس تعلق بیشتر آنان به این بزرگان شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ساخت بقعه و در نظر گرفتن شناسنامه در کنار قبور بزرگان مدفون در لسان‌الارض، برای شناخت بیشتر شهروندان از آنها مؤثر است.

کد خبر 434577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.