۸۳ درصد از برنامه‌های سازمان استثنایی کشور در سال ۹۹ نوآورانه است

به گزارش ایمنا، سید جواد حسینی درباره ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها در نحوه برخورد با دانش‌آموزان استثنایی، اظهار کرد: نه تنها در عصر و زیست‌بوم کرونا بلکه در تمام زمان‌های مختلف بر مشارکت اولیا در تعلیم و تربیت تاکید داریم.

وی با اشاره به زحمات خانواده‌ها در تعلیم و تربیت فرزندان معلول افزود: اگر خانواده را در نظام تعلیم و تربیت نبینیم تمام زحماتمان به هدر خواهد رفت یعنی باید خانواده یک دانش‌آموز اوتیسم، معلم اوتیسم نیز باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از راه‌اندازی پایگاه مشورتی اولیا خبر داد و گفت: ۸۳ درصد از برنامه‌های ما در سال ۹۹ نوآورانه و تاسیسی است ما یک پتانسیل بسیار بالا در بخش مشارکت‌های مردمی و بحث‌های اجتماعی داریم که باید آن را بیدار کنیم؛ یکی از سیاست‌های در سازمان، اجتماعی کردن سازمان استثنایی است.

وی با بیان اینکه طرحی تحت عنوان نهضت توان افزایی داریم، اظهار کرد: در آموزش و پرورش استثنایی ۲۱۰ مدرسه نیاز داشتیم که تاکنون کلنگ ۶۶ مدرسه خورده است.

حسینی با تاکید بر وجود ۲۹ مرکز مشاوره و راهنمای خانواده، گفت: ۷۴۱ مرکز ویژه مشکلات یادگیری داریم که ۵ هزار نیروی متخصص در این مراکز فعالیت می‌کنند و با خانواده‌ها در ارتباط هستند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از راه‌اندازی شورای کیفیت بخشی و نظارت بر شبکه شاد در حوزه استثنایی خبر داد و تصریح کرد: این شورا به طور مرتب ظرفیت و چالش‌های شبکه شاد را شناسایی می‌کند و با گروه فنی در ارتباط است تا بتواند اشکالات این شبکه را برای دانش‌آموزان استثنایی برطرف کند.

کد خبر 434539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.