مطالبات معوق هنرمندان اصفهان پرداخت شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنرمندان طرف قرارداد شهرداری در روزهای شیوع کرونا اجرای برنامه نداشته‌اند و بدعهدی در پرداخت مطالباتشان موجب فشار مضاعف بر آن‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به گلایه برخی هنرمندان طرف قرارداد شهرداری به دلیل تأخیر در پرداخت دستمزدشان، اظهار کرد: هنرمندان شاید برای پیگیری مطالبات خود مانند کارگران و پرسنل شهرداری صدای رسایی نداشته باشند.

وی افزود: درحالی که شخص شهردار هیچ مانع ذهنی و عملی برای پرداخت مطالبات هنرمندان ندارد، سوال اینجاست که چرا پرداختی‌های این قشر بعضاً با تأخیر شش ماهه انجام می‌شود؟

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بر قراردادهایی که به‌طور شخصی منعقد می‌شود، کسورات تأمین اجتماعی تعلق نمی‌گیرد ولی در سیستم شهرداری بر این موضوع تاکید می‌شود.

وی ادامه داد: قسمت‌هایی از شهرداری خود را در روال تخصصی که در معاونت‌های دیگر دنبال می‌شود دخیل کرده، وارد بررسی شده و بر آن نظارت استصوابی می‌کنند که اصلاً معنایی ندارد.

مزروعی خاطرنشان کرد: به‌طور مثال اگر معاونت عمران صورت وضعیت پیمانکار را تأیید می‌کند، آیا بازهم کارمندان امور مالی وارد اصل موضوع می‌شوند؟ در حالی که بعد از تأیید معاونت فرهنگی این اتفاق در معاونت مالی شهرداری می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان در روزهای شیوع کرونا اجرای برنامه نداشته‌اند و بدعهدی در پرداخت مطالباتشان موجب فشار مضاعف بر آن‌ها شده، اضافه کرد: علی‌رغم اینکه می‌دانم شهردار اصفهان در این زمینه دغدغه دارد، در این رابطه تذکر می‌دهم تا دیگر شاهد بروز اتفاقات مشابه نباشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دستگاه نظارتی شهرداری وظیفه دارد تنش‌هایی که در درون این نهاد است را رصد کرده و نگذارد به تجمع و سوءاستفاده منتهی شود.

کد خبر 434537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.