گوشی گلکسی A71 سامسونگ+ ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

گلکسی A71 سامسونگ یکی از قدرتمندترین محصولات میان‌رده موجود در بازار است که از دوربین چهارگانه منحصر به فرد بهره می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از نقاط قوت گوشی گلکسی A71 سامسونگ نمایشگر ۶.۷ اینچی آن است؛ این نمایشگر قسمت عمده پنل جلو را به خود اختصاص داده و حداقل حاشیه ممکن را دارد. رزولوشن این نمایشگر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل و کیفیت تصویر آن +Full HD است. این گوشی هوشمند از فناوری صفحه نمایش Infinity-O سامسونگ بهره می‌برد و برای جای دادن دوربین سلفی از فناوری هول-پانچ استفاده کرده است. دوربین سلفی این گوشی دارای حسگر ۳۲ مگاپیکسلی بوده که قادر است عکس‌های با کیفیت را حتی در نور کم، ثبت کند. این گوشی اندازه‌ای برابر با ۷.۷ * ۷۶ * ۱۶۳.۶ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۸۰ گرم دارد. بر خلاف گوشی‌های پرچمدار سامسونگ که در آن‌ها از بدنه کاملاً آلومینیومی در میان دو لایه شیشه استفاده شده، بدنه گلکسی A71 از پلاستیک و شیشه ساخته شده است.

یکی از جالب‌ترین بخش‌ها در طراحی گلکسی A71، قاب پشتی آن است که وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، تغییر رنگ می‌دهد و بافت هندسی آن نیز بیش از پیش خود را نشان می‌دهد. لبه پایینی گوشی میزبان درگاه USB نوع C، بلندگو، میکروفون اصلی و خروجی صوتی ۳.۵ میلی‌متری است. سمت راست گوشی نیز محل قرارگیری دکمه پاور و کلیدهای کم و زیاد کردن صدا است. شکاف سیم کارت و کارت حافظه در لبه سمت راست گوشی قرار دارد. میکروفون دوم نیز در قسمت بالای گوشی قرار دارد که به صورت یک خط بسیار باریک بین نمایشگر و قاب دور گوشی تعبیه شده و به سختی قابل مشاهده است. حسگر سنجش روشنایی محیط و تشخیص اثر انگشت نیز در قسمت پایین نمایشگر قرار گرفته است.

گوشی گلکسی A71 به صورت پیش فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 در اختیار کاربران قرار گرفته است. اسنپدراگون ۷۳۰ شرکت کوالکام عملکرد بی‌نظیری را برای این گوشی فراهم کرده است؛ این پردازنده که با فناوری ساخت ۸ نانومتری LLP سامسونگ تولید می‌شود، جایگزینی برای اسنپدراگون ۷۱۰ است. گلکسی A71 در دو نسخه با رم ۶ یا هشت گیگابایتی به فروش می‌رسد، اما هر دو نسخه از حافظه ذخیره‌سازی یکسان ۱۲۸ گیگابایتی با رابط UFS 2.1 بهره می‌برد؛ البته کاربران می‌توانند حافظه ذخیره سازی این گوشی را از طریق درگاه مجزا microSDXC ارتقا دهند.

در پنل پشتی این گوشی، دوربین چهارگانه به چشم می‌خورد که به صورت حرف L چیده شده است. بالاترین لنز برای تشخیص عمق استفاده می‌شود که حسگر پنج مگاپیکسلی دارد. لنز اصلی که دارای سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است، در زیر آن قرار گرفته و لنز بعدی که برای ثبت تصاویر زاویه دید به کار می‌رود، دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است. لنزی که زیر فلش قرار گرفته است نیز سنسور پنج مگاپیسکلی دارد. یکی از پیشرفت‌های قابل توجه این گوشی بخش اولترا واید دوربین آن است. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی خروجی به مراتب بهتری نسبت به دوربین گوشی A70 دارد. همچنین زمانی که نور محیط کم است، دوربین گوشی گلکسی A71 عملکرد خوبی دارد و با وجود کاهش جزئیات و عملکرد قوی‌تر الگوریتم کاهش نویز، رنگ‌ها به خوبی حفظ می‌شود.

انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی A71 با استفاده از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود. این گوشی به صورت پیش فرض با شارژر ۲۵ واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که گلکسی A71 با استفاده از آن در طول ۳۰ دقیقه، به میزان ۵۰ درصد شارژ می‌شود و برای شارژ کامل به مدت تقریباً یک ساعت و ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد. شرکت سازنده ادعا می‌کند باتری این گوشی در صورت استفاده معمولی تا دو روز شارژدهی دارد. این گوشی در پخش مداوم ویدئو حدود ۱۸ ساعت دوام می‌آورد که پیشرفت چند دقیقه‌ای را نسبت به نسل قبل از خود را نشان می‌دهد.

کد خبر 434048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.