سالاری: یزدی‌ها رغبتی به گرفتن پروانه ساخت ندارند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه یزد به لحاظ تخلفات ساختمانی اصلاً وضعیت خوبی ندارد، گفت: مردم یزد رغبتی به گرفتن پروانه ساخت برای ساختمان سازی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی سالاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار کرد: نظارت بر تمام ساخت و سازهای غیردولتی بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده و از طراحی تا اجرا در آن فعالیت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان یزد هستند، افزود: وقتی مردم به شهرداری برای دریافت پروانه ساخت و ساز مراجعه می‌کنند، به سازمان نظام مهندسی برای دریافت نقشه و نظارت بر ساخت ارجاع می‌شوند که ۲۰۰ دفتر در سطح یزد برای این منظور فعال هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تاکید بر اینکه بحث ساخت و ساز باید حتماً از سوی متخصص و متولی آن انجام شود، تاکید کرد: یزد یکی از استان‌های با بیشترین حجم تخلفات ساختمانی است و بسیاری از مردم ابتدا به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت خانه‌های خود کرده و پس از آن با مراجعه به کمیسیون ماده ۱۰۰، جریمه آن را پرداخت می‌کنند.

سالاری تصریح کرد: در راستای رفع این مشکل در طول سال‌های قبل، نسبت به بحث آموزش مهندسان و نظارت بر فعالیت آنها اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی از انجام خدمات بسیاری در نظام مهندسی یزد به صورت غیرحضوری خبر داد و خاطرنشان کرد: در تعرفه‌ها هم مشوق‌ها و تخفیف‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده به گونه‌ای که در برخی موارد تا ۸۰ درصد تخفیف به مردم داده می‌شود.

کد خبر 434030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.