اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس مشخص شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از رای‌گیری در جلسه علنی امروز اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را انتخاب کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ابتدا اسامی نامزدهای عضویت در هیئت رئیسه نظارت بر رفتار نمایندگان را قرائت کرد که بر اساس آن حجت‌الاسلام موسی غضنفر آبادی از کمیسیون قضائی و حقوقی، حجت‌السلام حسن شجاعی علی‌آبادی از کمیسیون اصل ۹۰ و مصطفی طاهری، محمدرضا دشتی اردکانی، محمد مهدی مفتح و محمد سرگزی از بین نمایندگان مجلس نامزد حضور در این هیئت بودند. پس از رأی‌گیری نمایندگان این نامزدها با به دست آوردن نصف به علاوه یک به عنوان اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس انتخاب شدند.

همچنین طبق قانون باید از بین نواب رئیس مجلس یک نفر در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان عضو شود که طبق نظر هیئت رئیسه، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخاب شد.

پیش از رأی‌گیری حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در تذکری گفت: طبق مواد ۲۱، ۲۲ و ۱۹۴ آئین نامه داخلی، برای اداره مجلس شاخص داریم که اگر به آن عمل شود این میزان تعارض و بحث پیش نمی‌آید. زیرا طبق آئین نامه نمایندگان متقاضی ثبت نام می‌کنند. اما قرار نیست تمام افرادی که ثبت نام کردند برای عضویت در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان انتخاب شوند.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه همه تذکرات باید بر اساس آئین نامه باشد و هیئت رئیسه نباید هر اخطار قانون اساسی را بپذیرد، گفت: اخطار قانون اساسی نسبت به افراد پذیرفته نیست و هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند به وزیر، ناطق یا در زمان رأی‌گیری اخطار قانون اساسی بدهد.

همچنین علی بابایی دیگر نماینده مجلس نیز در سخنانی اظهار کرد: باید در زمان ثبت نام برای عضویت در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شاخص‌ها مشخص می‌شد تا زمانی که نماینده‌ای حذف شد، او بداند برای نداشتن چه شاخصی حذف شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در این باره گفت: در ماده یک قانون نظارت بر مجلس گفته شده که همه نمایندگان فرصت ثبت نام دارند ولی آئین نامه شاخص در زمان ثبت نام ذکر نکرده است.

در ادامه، غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد از استان آذربایجان شرقی نیز در تذکری خواستار توجه بیشتر مجلس به بیماری کرونا طبق ماده ۶ حفظ و امنیت مجلس شد و عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا بسیار جدی شده و تعدادی از همکاران را به دلیل کرونا از دست دادیم. بر همین اساس بهتر است در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها نظارت بیشتری شود و از روش‌های ارتباط تصویری و روش‌های یک دوم یا یک سوم از تعداد نمایندگان حاضر در صحن استفاده کنیم.

قالیباف در این باره گفت: در برگزاری جلسات صحن با توجه به فاصله‌ای که بین نمایندگان وجود دارد، مشکلی نیست. اما در نشست‌هایی غیر از محل استقرار، باید نمایندگان فاصله را رعایت کنند و زمان کمیسیون‌ها هم کم شود. همچنین بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه انتخابی تست کرونا انجام شود.

کد خبر 433804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.