قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در بندر خشک آپرین

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در بندر خشک آپرین گفت: سیلو در دو فاز به ظرفیت ۳۵۰ هزار تن در این بندر خشک احداث می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، با اشاره به مزیت‌های ارزشمند این قرارداد اظهار کرد: ارزش این تفاهم نامه در حوزه ریلی و سرمایه گذاری ریلی در حالی است در شرایط سخت تحریم‌ها امضای این تفاهم نامه و سرمایه گذاری انجام شده همتی بلند در مسیر سازندگی کشور است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در امضای این تفاهم‌نامه این بود که از زمان شروع مذاکره تا انعقاد تفاهم نامه ۲ ماه زمان برد و شرکت سرمایه گذار با بررسی‌های کارشناسی به اهمیت پروژه رسید.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه ۱,۶۰۰ میلیارد تومان بوده که مدت انجام طرح دو سال است. این طرح یک پکیج کامل است که شامل اتصال شبکه ریلی و ساخت سیلو در دو فاز به ظرفیت ۳۵۰ هزار تن است.

رسولی گفت: آپرین یکی از ۱۸ پهنه لجستیکی است که شورای عالی ترابری به راه‌آهن سپرده است تا مأموریت خود را به عنوان بندر خشک و دهکده لجستیک آغاز کند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در توسعه حمل و نقلی ریلی در کشور، اظهار کرد: با این سرمایه‌گذاری یک نقطه عطف در فعالیت حمل و نقل ریلی شاهد خواهیم بود که بیش از پیش می‌توان در مسیر شکوفایی ریل در کشور و توسعه آنکه مدنظر مقام معظم رهبری است، حرکت کرد.

کد خبر 433649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.