توزیع ماسک رایگان بین رانندگان ناوگان حمل و نقل زنجان

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه در چندین مرحله توزیع ماسک رایگان و اقلام بهداشتی در بین رانندگان تاکسی و اتوبوس انجام شده است، گفت: ما در حد بضاعت اقلام بهداشتی و ماسک در اختیار رانندگان قرار داده‌ایم.

فرهاد رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه شهروندان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقب سلامت خود و دیگران باشند، اظهار کرد: شهرداری زنجان با شروع کرونا یک‌هزار و ۷۰۰ ماسک و اقلام بهداشتی در بین رانندگان توزیع کرده است که مطمئناً این میزان جوابگوی نیاز آنان را نخواهد داد.

وی گفت: رانندگان وظیفه دارند از پروتکل‌های بهداشتی که ستاد کرونا مشخص کرده تبعیت کنند و با رعایت مسائل بهداشتی حافظ سلامتی خود و خانواده‌های خود باشند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه شهرداری به لحاظ قانونی مسئولیتی در قبال تأمین ماسک و اقلام بهداشتی رانندگان ندارد، تاکید کرد: برخی از رانندگان هنوز از ماسک استفاده نمی‌کنند در حالی که استفاده از ماسک بر اساس قانون الزامی است.

رفیعی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد رانندگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان از ماسک استفاده می‌کنند، یادآور شد: اگر منابع اجازه می‌داد و بسترهای آن فراهم بود حتماً شهرداری اقدامات بیشتری در جهت تهیه اقلام بهداشتی انجام می‌داد.

وی ادامه داد: تاکنون چهار هزار ماسک قابل شست و شو، چهار هزار دستکش لاتکس و هفت هزار دستکش یکبار مصرف و تعدادی ژل ضدعفونی کننده بین رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی توزیع شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه حدود ۱۰ میلیون تومان برای نصب تراکت و بنر در خصوص استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی هزینه شده است، تصریح کرد: متأسفانه بیش از ۷۰ درصد این تراکت‌ها امحاء شده که با این رویه نمی‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

رفیعی با بیان اینکه از شهروندان درخواست می‌کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استفاده از وسایل نقلیه عمومی حافظ جان خود و همشهریان باشند، عنوان کرد: در سایت کارگاهی روزانه همه تاکسی‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۱۹ می‌توانند خودروهای خود را را ضد عفونی کنند.

وی با اشاره به اهمیت ضدعفونی اتوبوس‌ها قبل و بعد از پیاده شدن مسافران، افزود: اسفند سال گذشته با بانک‌های عامل جلسه‌ای را در خصوص تجهیز تاکسی‌ها به دستگاه‌های کارت‌خوان برگزار کردیم که اعلام کردند توان تأمین دو هزار و ۵۰۰ دستگاه پوز را ندارند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان از بهره‌برداری از طرح جدید سیستم هوشمند بارکد خوان در سازمان تاکسیرانی این شهر خبر داد و عنوان کرد: در یک ماه آینده مسافرینی که دارای تلفن‌های هوشمند هستند به جای پرداخت پول نقد می‌توانند بوسیله بارکد خوان کرایه خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح اقدام مهمی در جهت تأمین سلامت مسافر و راننده است، گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح اخذ شده و در مراحل انعقاد قرارداد هستیم.

کد خبر 433603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.