یک سال این سیاره از یک شبانه روز کوتاه تر است

زهره یکی از معدود سیاره‌هایی است که بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد و یک سال در این سیاره کوتاه‌تر از یک شبانه روز است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیاره ناهید یا زهره شباهت بسیار زیادی به زمین دارد، اما با وجود شباهت‌های فراوان، این دو سیاره تفاوت‌های قابل توجهی نیز با یکدیگر دارند. با وجود اینکه سیاره عطارد به خورشید نزدیک‌تر است، اما ناهید گرم‌ترین سیاره منظوه شمسی محسوب می‌شود. به دلیل اینکه فاصله سیاره ناهید تا خورشید نسبت به فاصله زمین تا خورشید کمتر است، طول روز و سال آن با زمین متفاوت است.

نکته جالب توجه این است که یک سال در سیاره ناهید کوتاه‌تر از یک شبانه روز در این سیاره است. حدود ۲۲۴.۶۵ روز طول می‌کشد تا سیاره ناهید به دور خورشید بچرخد، در حالی که این سیاره ۲۴۳ روز زمینی نیاز دارد تا به دور خود بچرخد. این سیاره طولانی‌ترین چرخش به دور خود را نسبت به دیگر سیاره‌های منظومه شمسی دارد. تخمین زده شده که سرعت چرخش استوایی سیاره زهره تقریباً چهار مایل در ساعت است، در حالی که این سرعت در سیاره زمین تقریباً هزار و ۳۸ مایل در ساعت است.

مدار سیاره ناهید تقریباً دایره‌ای است و از آنجایی که زهره یکی از معدود سیاراتی است که بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد، به نظر می‌رسد که خورشید در غرب طلوع و در شرق غروب می‌کند. حقیقتی دیگر در مورد سیاره ناهید این است که این سیاره بر خلاف سیاره زمین دمای مشابهی را در طول سال تجربه می‌کند.

کد خبر 433571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.