برخی نمایندگان، شورای عالی را رقیب مجلس می‌دانند

برخی نمایندگان مجلس، اعضای شورای عالی استان‌ها را رقیب خود می دانند و تلاش می کنند آنها را از کار بیاندازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسمی امروز (پنج‌شنبه) در سی و سومین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس قانون شورای عالی استان‌ها می‌تواند طرح‌های مورد نیاز کشور را در حدود اختیارات به مجلس ارائه کند، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل شورای عالی استان‌ها بیش از ۵۰۰ طرح و لایحه از سوی شورا به مجلس فرستاده شده است اما تعداد کمی از آنها به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه همواره شاهد بوده‌ایم مجلس تلاش کرده تا حدود اختیارات و وظایف شورای عالی را کاهش دهد، افزود: برخی نمایندگان مجلس اعضای شورای عالی استان‌ها را رقیب خود می‌دانند و تلاش می‌کنند آنها را از کار بیاندازند.

نماینده فارس در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه دولت حاضر نیست اختیاراتی که از عهده شورای عالی استان‌ها برمی‌آید را به آنها واگذار کند، تصریح کرد: از دولت و مجلس می‌خواهیم برای تصویب هرچه سریع‌تر لایحه مدیریت واحد شهری و روستایی قدم بردارد تا شاهد پیشرفت شهرها و روستاها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اقدام دولت در این زمینه می‌توان در روستاها و شهرها بدون تراکم فروشی و با اتکا به بودجه تصویب شده گام‌های بزرگی برداشت.

کد خبر 432841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.