ثبت‌نام مدارس غیر دولتی اصفهان تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: پیش ثبت‌نام‌ مدارس غیر دولتی مطابق اجازه‌ وزارتخانه است و از اردیبهشت ماه شروع شد و ثبت نام نهایی از زمان ابلاغ دستورالعمل در استان صورت گرفت و تا تکمیل ظرفیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مدارس ادامه دارد.

وحید محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت ثبت‌نام در مدارس غیرانتفاعی برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس غیردولتی سامانه‌ای نیست و فرایند خاص خود را دارد. برای مدارس غیر دولتی اداره آموزش و پرورش محدوده‌ای قائل نیست و در چهارچوب سامانه قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جدید شهریه مصوب است، افزود: این شهریه از طریق سامانه مشارکت‌های وزارت آموزش و پرورش تعیین، تأیید و به استان‌ها ابلاغ شده است و اولیا دانش آموزان می‌توانند به سامانه مشارکت‌ها مراجعه کنند و در آیکون اعلام شهریه استان و مدرسه مورد نظر را پیگیری کنند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: دو مقوله مهم مورد نظر است و سیمای نظارتی به شدت این برنامه را پیگیری می‌کند. یکی اینکه مدارس باید در هنگام ثبت نام دانش آموزان فقط شهریه مصوب وزارتخانه که در سامانه مشارکت‌ها ابلاغ شده است را به اولیا ارائه دهند و آن را اخذ کنند.

وی اضافه کرد: مقوله دیگر مدارس غیر دولتی باید به شدت پیگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم تجمع افراد بدون لحاظ کردن آن مسائل بهداشتی باشند. مطابق اعلام وزارتخانه شهریه مدارس غیر انتفاعی امسال نسبت به سال گذشته بین ۱۵ تا ۳۰ درصد تغییر پیدا کرده است.

به گفته محمودی، در سطح استان با آمار مدارس پیش دبستانی دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش تعداد دو هزار و ۸۵۲ مدرسه غیردولتی در سطح استان است از این تعداد بدون احتساب مدارس پیش دبستانی هزار و ۴۶۷ مدرسه غیر انتفاعی را شامل می‌شود.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: آمار دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی سال تحصیلی جاری در کل استان ۱۲۰ هزار نفر اعلام شده و آمار دانش آموزان شهر اصفهان ۶۶ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه برای ثبت‌نام در مدارس غیر دولتی در دوره دوم بعضی از مدارس می‌توانند آزمون ورودی با رعایت مسائلی که بخش نامه اعلام می‌کند را داشته باشند، افزود: پیش ثبت نام‌های مدارس غیر دولتی مطابق اجازه‌ای است وزارتخانه به آنها داده و از اردیبهشت ماه شروع شد و ثبت نام نهایی از زمان ابلاغ دستورالعمل در استان صورت گرفت و مدارس غیردولتی نیز مانند مدارس دولتی تابع این دستورالعمل هستند و تا زمانی که ظرفیت آنها تکمیل شود این ثبت نام ادامه پیدا می‌کند.

محمودی خاطرنشان کرد: برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیر دولتی اداره نوسازی ظرفیتی را ارائه می‌کند و این مدارس بر اساس فضای مدرسه و ابلاغ اداره نوسازی ثبت نام را تا تکمیل ظرفیت انجام می‌دهند.

وی در خصوص ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیر دولتی به خانواده‌ها توصیه کرد: از اولیا تقاضا داریم که حتماً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند به دلیل اینکه سلامتی دانش آموزان اولویت اول آموزش و پرورش است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: با توجه به اینکه مردم نسبت به شهریه حساسیت نشان می‌دهند مدارس غیر دولتی موظف هستند که پوستر شهریه‌ای را وزارتخانه در سامانه اعلام کرده با تأیید اداره منطقه و شهرستان در دفتر مدرسه برای اطلاع والدین نصب کنند.

کد خبر 432798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.