فرانکفورتی‌ها شهرشان را تمیز می‌کنند

مقامات رسمی فرانکفورت، بزرگ‌ترین شهر ایالت هسن در آلمان، با همکاری تعداد زیادی از شهروندان داوطلب تصمیم گرفته‌اند پس از پایان محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع ویروس کرونا، به سرعت به پاکسازی شهر از هر گونه آلودگی اقدام کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از برداشته شدن محدودیت‌های اعمال شده برای کاهش سرعت گسترش کووید -۱۹ در شهر آلمانی فرانکفورت، مشکل اساسی دیگری سراسر فضاهای عمومی را در خود غرق کرده است. بازگشایی اغلب مکان‌های عمومی نظیر رستوران‌ها و کافه‌ها باعث روانه شدن بسیاری از مردم کلانشهر فرانکفورت به سوی این مکان‌ها شده است، اما متأسفانه اغلب شهروندان چنان رفتار می‌کنند که گویی رعایت  اصول بهداشتی را به طور کامل به دست فراموشی سپرده‌اند.

در همین راستا، مقامات ارشد به طور رسمی از مردم خواسته‌اند در پاکسازی شهر خود گامی بردارند که خوشبختانه این پیشنهاد با استقبال زیادی از سوی شهروندان فرانکفورتی روبرو شده است. سران دو سازمان مهم یعنی پلیس محلی و مرکز بهداشت شهرستان با همفکری یکدیگر پیشنهادات متعددی برای حل مسئله آلودگی شهر ارائه داده‌اند. کارکنان این دو ارگان دولتی تصمیم گرفته‌اند راهکارهایی پیاده کنند که نه تنها مشکل آلودگی این روزهای فرانکفورت را حل می‌کند، بلکه به یک استراتژی پایدار برای پاکیزه نگه داشتن شهر تبدیل شود. گرچه از آغاز همکاری مسئولان دو سازمان پلیس محلی و مرکز بهداشت زمان زیادی نمی‌گذرد، با این حال، خوشبختانه اتحاد این دو دستاوردهای قابل قبولی برای آن‌ها و خود شهر به ارمغان آورده است.

نیروهای پلیس محلی همراه با کارکنان مرکز بهداشت با همکاری یکدیگر اقدامات متعددی برای کاهش آلودگی سطح شهر در پیش گرفته‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش سطل‌های زباله در سراسر شهر، بالا بردن جریمه‌های نقدی برای افرادی که آشغال پرت می‌کنند، به کار گیری نیروهای امنیتی بیشتر در هر نقطه از شهر با پوشش غیر نظامی در میان شهروندان برای شناسایی افرادی که باعث کثیف کردن خیابان‌ها و دیگر فضاهای عمومی شهر می‌شوند و بعضی اقدامات کوچک‌تر اشاره کرد.

البته مقامات ارشد فرانکفورت بر این باورند که انجام اقدامات فوق به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد و لازم است کارهای مکمل دیگری نیز بشود. این افراد می‌خواهند ذهنیت مردم را برای پاکسازی شهری آماده کنند تا با همکاری شهروندان به بیشترین نتیجه در از بین بردن آلودگی‌ها دست یابند. خوشبختانه بسیاری از مردم به صورت داوطلبانه دست به دست هم داده و هر یک تلاش می‌کنند بخشی از فضاهای عمومی محل زندگی خود را از هر گونه آلودگی پاک کنند.

کد خبر 432796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.