نمایندگان با تشکیل کمیسیون حمایت از تولید ملی مخالفت کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۱۱ رای مخالف با تشکیل کمیسیون ویژه بهبود فضای کسب و کار مخالفت کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، با تشکیل این کمیسیون با ۱۱۱ رأی موافق، ۹۰ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

در جریان بررسی این موضوع در نشست علنی رحیم زارع به عنوان طراح و متقاضی تشکیل کمیسیون مربوطه گفت: با توجه به اهمیت حمایت از تولید در سال جاری تشکیل کمیسیون مربوطه بسیار ضروری است، در این رابطه رهبر معظم انقلاب بارها بر اولویت داشتن مسائل تولیدی و اقتصادی کشور تأکید فرمودند و در این راستا سال جاری به نام سال جهش تولید نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید یکی از سیاست‌های ۴۰ ساله کشور است، افزود: برای حمایت از تولید باید به مسائل مختلفی از جمله پرداخت تسهیلات، اعطای یارانه، قطع تعرفه‌ها و موضوعات دیگر حمایتی توجه کرد. از طرف دیگر باید برای حمایت از تولید به مسائلی همچون امنیت سرمایه‌گذاری، توجه به مشکلات ساختاری، راهکارهای جهش تولید و رفع موانع آن، نظارت بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده حداکثری از بدنه مرکز پژوهش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اولویت اصلی کمیسیون ویژه حمایت از تولید افزایش انگیزه تولیدکنندگان، شفافیت رقابت، ارتقا تأمین مالی تولید و کنترل قاچاق است. از طرف دیگر باید برای حمایت و جهش تولید باید امکانات سخت‌افزاری و امکانات نرم‌افزاری مورد توجه قرار گیرد تا شاخص‌های رقابت‌پذیری ارتقا یابد.

کد خبر 432622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.