ضرورت ساخت آرامستان جدید در شهر آستارا

شهردار بندرآستارا گفت: رشد جمعیت شهری و افزایش تعداد متوفی، ظرفیت محل دفن آرامستان آستارا را به شدت کاهش داده و ظرفیت آن تا یک تا دو سال آینده تکمیل می‌شود و در حاضر ساخت آرامستان جدید در این شهر بسیار ضرورت دارد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان آستارا با بیش از سه هکتار وسعت دارای امکاناتی همچون یک واحد غسالخانه، دو واحد سردخانه، سرویس بهداشتی و چندین غرفه سنگ‌فروشی است.

وی افزود: آرامستان آستارا تحت مدیریت شهرداری قرار دارد و شهروندان به صورت رایگان مراسم تدفین اموات خود را در آن برگزار می‌کنند.

شهردار آستارا با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری ارائه خدمات مربوط به دفن اموات شهروندان است، افزود: شهرداری متولی ارائه خدمات مرتبط با حمل، غسل، کفن، خاکسپاری و خدمات پس از دفن اموات است.

معیتی خاطرنشان کرد: شهرداری قطعه‌ای برای دفن فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا در آرامستان این شهر آماده کرده و همه مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط شهرداری با همکاری سپاه، نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قطعه‌ای از زمین آرامستان هم به محل دفن فوتی‌های ایثارگران اختصاص داده شده است، افزود: هر هفته و در مراسم مختلف به رسم ادای دین، مزار شهدا توسط نیروهای واحد خدمات شهری شهرداری آستارا شستشو و غبارروبی می‌شود

شهردار آستارا با تاکید بر اینکه زمین آرامستان باید به لحاظ شرعی و محیط زیستی مشکلی نداشته باشد، اضافه کرد: به زودی جلسه‌ای در این زمینه با حضور مسئولان مرتبط برگزارمی‌شود  و برای اختصاص مکان مناسب و جانمایی آرامستان جدید تصمیم گیری خواهد شد.

معیتی اضافه کرد: در این راستا دو مکان جدید به عنوان محل دفن اموات شناسایی شده که در صورت تأیید مسئولان شهرستان به عنوان آرامستان جدید جانمایی می‌شود.

وی عنوان کرد: لازم است قبور آرامستان این شهر همسطح سازی شوند، اما به دلیل شیب زیاد، اجرای این طرح نیازمند جلب رضایت تمامی بازماندگان متوفیان و صرف هزینه بسیار زیاد است که این اقدام امکان‌پذیر نیست.

شهردار آستارا احداث سایبان‌های مسقف روی قبور، گلخانه و استراحتگاه توسط شهروندان را یکی از مشکلات مهم آرامستان آستارا عنوان کرد و افزود: ساخت این تأسیسات باعث ایجاد بی‌نظمی و اشغال بخشی وسیعی از مساحت آرامستان می‌شود و شهرداری اجازه چنین اقدامی را نمی‌دهد و انتظار داریم شهروندان در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 432596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.