بازار تخصصی فروش موتورسیکلت در اصفهان ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تنها راه رفع سدمعبر مغازه‌هایی که موتورسیکلت و دوچرخه‌های فروشی خود را بیرون از مغازه می‌گذارند، ایجاد بازار تخصصی برای خرید و فروش موتورسیکلت و دوچرخه است که به‌زودی این اتفاق رخ می‌دهد.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شورای پنجم شهر اصفهان ساماندهی مشاغل مزاحم است، اظهار کرد: در این راستا سعی شده مشاغل مزاحم را تا حد امکان از داخل شهر جمع‌آوری کرده و در مکان خاصی اسکان دهیم.

وی با بیان اینکه تجربه انتقال مشاغل در خصوص میادین میوه و تره‌بار سال‌های پیش اتفاق افتاده، افزود: انبارها و مغازه‌های خشکبارفروشی در خیابان جهاد مشکلات ترافیکی بسیاری را برای خیابان‌های مجاور مانند صارمیه ایجاد می‌کند که راستای رفع این مشکل در سال جاری بازار تخصصی برای خشکبارفروشی‌ها ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدت‌هاست دنبال ایجاد شهرک طلا نیز هستیم؛ کارگاه‌های طلاسازی شاید از لحاظ ترافیکی مشکلاتی چندانی ایجاد نکنند اما آلودگی ناشی از دفع  آب و فلزات سنگین را به همراه دارند که با انجام سازوکارهای مربوط به تدریج انتقال این مشاغل از بافت مرکزی شهر انجام خواهد شد.

وی سد معبر موتورسیکلت‌فروشان را یکی از معضلات خیابان سروش دانست و ادامه داد: تنها راه رفع سدمعبر مغازه‌هایی که موتورسیکلت و دوچرخه‌های فروشی خود را بیرون از مغازه می‌گذارند، ایجاد بازار تخصصی برای خرید و فروش موتورسیکلت و دوچرخه است که به‌زودی این اتفاق رخ می‌دهد.

جوادی خاطرنشان کرد: بازار گل و گیاه در خیابان همدانیان نیز مشکلات ترافیکی زیادی را به‌وجود می‌آورد که این بازار به‌زودی به ارغوانیه و به یک ساختمان مجهزتر انتقال پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در مکان جدید این بازار گیاهان مختلف با سازوکار علمی ارائه می‌شود و امکان فروش ماهیان زینتی و فروش محصولات زنان سرپرست خانوار نیز در آن فراهم خواهد شد.

سبزینگی اصفهان حفظ خواهد شد

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: زمان آغاز به‌کار شورای پنجم حجم آب سد زاینده‌رود و بارش‌ها مطلوب نبود به همین سبب لوله‌هایی تعبیه شد تا نقاط مختلف شهر به یکدیگر متصل شوند.

وی افزود: پس از آن آب فاضلابی که از نظر نداشتن مخاطرات میکروبی قابل قبول بود برای آبیاری فضای سبز استحصال شد تا به طرز بهینه بتوان فضای سبز اصفهان را آبیاری کرد.

جوادی تصریح کرد: با اقدامات شده، در تابستان پیشرو حتی اگر به وضعیت قبل بازگردیم مشکلی نخواهیم داشت و سبزینگی شهر را حفظ خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در ایجاد فضای سبز جدید بر نوع درختان و چمن‌ها از لحاظ مصرف آب توجه می‌شود، ادامه داد: فضای سبز جدید که در شهر ایجاد می‌شود با رویکردی علمی خواهد بود به نحوی که کمترین مصرف آب را داشته باشد؛ به‌طور مثال در ارتفاعات شهر درختانی کاشته شده‌اند که در سال یک یا دو مرتبه نیاز به آبیاری داشته باشند.

کد خبر 432452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.