احداث ۱۴۰۰ قبر دو طبقه در آرامستان زنجان

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری زنجان با بیان اینکه در این روزهای کرونایی متأسفانه تعداد فوتی‌ها نیز افزایش زیادی داشته است، گفت: قرارداد احداث یک‌هزار و ۴۰۰ قبر دو طبقه با پیمانکار منعقد شده است.

مبین غایبلو در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تجهیز آرامستان جدید زنجان اظهار کرد: در ابتدا برای تکمیل آرامستان این شهر یک میلیارد تومان مصوب شده بود که بلافاصله بعد از شیوع بیماری کرونا به سه میلیارد تومان برای تکمیل عملیات اجرایی افزایش یافت.

وی با اشاره به طرح ایمن سازی جاده دسترسی آرامستان، افزود: بخشی از این جاده ایمن سازی شده و بخش دیگر آن نیز به دلیل اینکه در محدوده شهر واقع نشده و در حوزه اختیارات اداره کل راهداری است رایزنی شده که فعلاً نتیجه بخش نبوده است.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری زنجان با بیان اینکه در این آرامستان قبور دو و سه طبقه و قبور اختصاصی احداث شده است، ادامه داد: احداث یادمان شهدای گمنام و توسعه مزار از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت آرامستان است.

غایبلو با بیان اینکه مساحت آرامستان جدید حدود ۵۰ هکتار پیش بینی شده است، گفت: حدود ۳۰ هکتار از این مساحت به نام شهرداری سند خورده و ۲۰ هکتار دیگر نیز جزو اراضی منابع طبیعی است که قرار است توسط شهرداری خریداری و تملک شود.

وی اختصاص هشت هزار مترمربع پارکینگ به مجموعه آرامستان زنجان را از دیگر خدمات این سازمان برشمرد و عنوان کرد: پارکینگ و معابر این مجموعه در آینده نزدیک آسفالت می‌شود.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان با بیان اینکه در این روزهای کرونایی متأسفانه تعداد فوتی‌ها نیز افزایش زیادی داشته است، افزود: با پیمانکار قرارداد احداث یک‌هزار و ۴۰۰ قبر دو طبقه منعقد شده است.

غایبلو حضور پزشک در آرامستان به منظور صدور گواهی فوت را یکی از خدمات مهم شهری در راستای ارائه خدمات بهینه به همشهریان برشمرد و افزود: با استقرار نمایندگی ثبت احوال و ایجاد امکانات ارتباطی برای این منظور گام‌های مؤثری برای ارائه خدمات به همشهریان برداشته‌ایم.

کد خبر 432435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.