کرونا چه مسابقاتی را لغو کرد؟ + اسامی ورزشکاران مبتلا شده

لغو عمده مسابقات ورزشی باشگاه‌های بزرگ از فوتبال بین‌المللی گرفته تا تورهای گلف و تنیس، به علت شیوع ویروس کرونا، تقویم‌های ورزشی را در سراسر جهان دگرگون کرده است.

به گزارش ایمنا بسیاری از رویدادهای بزرگ ورزشی در پی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ لغو یا به زمان دیگری موکول شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات

  • بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو و پاراالمپیک تابستانی تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.
  • جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ (یورو ۲۰۲۰) یک سال به تعویق افتاد و به سبب آن یورو ۲۰۲۱ زنان هم در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.
  • مسابقات تنیس ویمبلدون، که راجر فدرر با ۸ قهرمانی رکورددار آن است لغو و مسابقات تنیس آزاد فرانسه نیز با پرچم داری رافائل نادال با ۱۲ قهرمانی تا ماه سپتامبر به تعویق افتاد. مسابقات تنیس آزاد آمریکا نیز تا ۳۱ آگوست متوقف شده است.
  • طبق اعلام اولیه قرار بود لیگ برتر فوتبال انگلیس تا حداقل ۳۰ آوریل تعطیل بماند ولی با گسترش صعودی ویروس کرونا به تاریخ دیگری موکول شد.
  • لیگ قهرمان انگلیس، سوپر لیگ زنان، لیگ‌های فوتبال اسکاتلند و لیگ‌های اروپایی نیز متوقف شده بودند و سایر مسابقات فوتبالی غیر لیگ نیز در انگلستان لغو شده است.
  • در رشته گلف نیز مسابقات آزاد گلف کنسل شده و سایر مسابقات گلف نیز به تاریخ دیگری موکول کرده‌اند. مسابقات قهرمانی گلف آمریکا و گلف آزاد آمریکا در ماه آگوست و مسابقات گلف مسترز آمریکا نیز از ۱۲ تا ۱۵ نوامبر برگزار می‌شوند.

  • تمام مسابقات سوارکاری انگلیس حداقل تا پایان ماه آوریل به تعویق افتاده‌اند؛ نشست بزرگ ملی در Aintree لغو شد و به جای آن یک مسابقه مجازی برگزار شد. همچنین مسابقات جهانی سوارکاری که قرار بود امسال برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا تا ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) به تعویق افتاد.
  • لیگ اتحادیه راگبی ۵ هفته به تعویق و مسابقات راگبی اروپا نیز به تعویق افتاد. سوپر لیگ و بخش‌های پایین‌تر لیگ راگبی نیز حداقل تا ماه آوریل تعطیل شدند.
  • مسابقات فرمول ۱ گرندپری آذربایجان به تعویق افتاد و از ۵ جولای از سر گرفته شد.
  • تور کریکت انگلستان از سریلانکا لغو شد و لیگ برتر کریکت هند(IPL) را به تعویق انداخت.
  • برگزارکنندگان مسابقه قایقرانی میان دانشگاه‌های کمبریج و آکسفورد رویدادی را لغو کردند.

وضعیت مسابقات ورزشی در شیوع ویروس کرونا

مسابقات قایقرانی

مسابقات قایقرانی دانشگاه آکسفورد و کمبریج

مسابقه قایقرانی میان دانشگاه‌های کمبریج و آکسفورد که قرار بود روز یکشنبه ۲۹ مارس برگزار شود لغو شد. رابرت گیلسپی، رئیس شرکت این مسابقات، در بیانیه‌ای در وب سایت رسمی این رویداد گفت: " با توجه به وضعیت بی‌سابقه کشور انگلیس و هر یک از ما، منفعت عمومی بسیار مهم‌تر از سایر مسائل است. "

مسابقات قایقرانی ایران

اعضای تیم قایقرانی بعد از اتمام اردوی تیم ملی در اسفندماه ٩٨ و بسته شدن مجموعه ورزشی آزادی به خاطر شیوع ویروس کرونا، برای حفظ آمادگی جسمانی تمرینات بدنسازی خود را زیر نظر مربی در منزل دنبال می‌کنند. تمرینات محدود به تمرین در خانه و آموزش مجازی از راه دور شده است

مسابقات بوکس

مسابقات بوکس مایکل کونلان (قهرمان سبک وزن بوکس) مقابل " بلمار پرسیادو" لغو شد و همچنین رویارویی شکور استیونسون و میگوئل ماریاگا به تعویق افتاد.


درک چیسورا، بوکسور اهل بریتانیا، و الکساندر اوسیک، قهرمان سنگین وزن بوکس، با لباس‌های ضد ویروس کرونا و مواد ضدعفونی در کنفرانس مطبوعاتی در خصوص برگزاری مسابقه خود در ماه می حضور یافتند.

مسابقات دوچرخه سواری

مسابقات دوچرخه سواری انگلیس

مسابقات گرند تور جیرو دیتالیا که قرار بود در ماه می در مجارستان آغاز شود به تعویق افتاد.


مسابقات دوچرخه سواری زنان در انگلیس هم به تعویق افتاده‌است.
برگزارکنندگان مسابقات در تلاشند تا تاریخ مناسب دیگری برای این دوره از مسابقات انتخاب کنند.

مسابقات تور دو فرانس

توردوفرانس، معتبرترین مسابقه دوچرخه سواری، تا ۲۹ آگوست به تعویق افتاد.

مسابقات دارت

مسابقات دارت انگلیس

مسابقات حرفه‌ای دارت تا ماه سپتامبر به تعویق افتاده است.


مسابقات دارت ایران

رشته دارت در ایران به شیوه مجازی به کار خود ادامه داده است.

مسابقات فوتبال

فوتبال اروپا

یوفا همه مسابقات قاره‌ای، از جمله لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را به تعویق انداخته‌است. هیئت فوتبال اروپا مسابقات یورو ۲۰۲۰ را تا سال ۲۰۲۱ عقب انداخت.

لیگ‌های داخلی اروپا

بوندسلیگا از ۱۶ ماه می، لالیگا اسپانیا از ۱۱ ژوئن و سایر لیگ‌ها پس از یک دوره تعویق، با رعایت کامل پروتکل‌ها دوباره از سر گرفته شده‌اند.

کوپا آمریکا

کوپا آمریکا ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۱ منتقل شد تا بازیکنان اروپا فعالیت‌های لیگ خود را به پایان برسانند.

مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ آسیا

طبق اعلام afc مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ که انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ هم حساب می‌شود در ماه اکتبر یعنی مهر و آبان ۹۹ برگزار می‌شود.
مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا ۲۰۲۰ نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.
مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی ازبکستان از تاریخ ۱۴ تا ۳۱ اکتبر (۲۴ مرداد تا ۱۰ شهریور ۹۸) و مسابقات قهرمانی نوجوانان به میزبانی بحرین از تاریخ ۱۶ سپتامبر تا ۳ اکتبر (۲۶ شهریور تا ۱۲ مهر) قرار است برگزار شوند.

فوتبال ایران

لیگ برتر فوتبال ایران پس از وقفه ۴ ماهه از ۴ تیر با بازی استقلال و فولاد خوزستان در اهواز آغاز شد.

لیگ برتر انگلیس

مسابقات لیگ برتر انگلیس مجدد از اواسط ماه جولای با انجام دو بازی عقب افتاده از سر گرفته شد.

مسابقات سه‌گانه

مسابقات سه‌گانه در سراسر جهان به تعویق افتاد و از سرگیری برخی از این مسابقات از ماه اکتبر خواهد بود و وضعیت سایر مسابقات نیز هنوز مشخص نیست.

مسابقات بسکتبال

بسکتبال N.B.A

مسابقات بسکتبال N.B.A تا ۳۰ جولای به تعویق افتاده‌اند.

بسکتبال ایران

ادامه مسابقات این دوره از بسکتبال در ایران لغو شد.

مسابقات والیبال

والیبال اروپا

کنفدراسیون والیبال اروپا از لغو تمامی برنامه‌های این فصل به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

والیبال ایران

فدراسیون والیبال ایران در نامه‌ای به هیأت‌های استانی، از لغو مسابقات قهرمانی کشور سالنی و ساحلی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

لیگ ملت‌های والیبال

لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۲۰ به دلیل گسترش ویروس کرونا در جهان لغو شد اما فدراسیون بین‌المللی، برنامه مسابقات سال آینده را بر اساس گروه‌بندی رقابت‌های امسال اعلام کرد. مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در بخش مردان از ۲۴ اردیبهشت تا ۲۳ خرداد و مسابقات بخش زنان از ۲۱ اردیبهشت تا ۲۰ خرداد برگزار می‌شود. مرحله نهایی نیز از ۲ تا ۶ تیر برگزار خواهد شد,.

تست کرونای بازیکنان و ورزشکاران

در بسیاری موارد نام بازیکنانی که به کرونا مبتلا شده‌اند افشا نمی‌شود ولی تعدادی از آنها یا در صفحه شخصی خود در فضای مجازی و یا از طریق مراجع رسمی وضعیت خود را اعلام کرده‌اند.

در لیگ برتر فوتبال انگلیس تاکنون مایکل آرتتا سرمربی آرسنال، کالوم هادسون-اودوی ستاره تیم چلسی، یکی از بازیکنان تیم اورتون (که منجر به قرنطینه کل تیم شد)، و تعدادی دیگر از بازیکنان که نام آنها منتشر نشده است به کرونا مبتلا شده‌اند.

لالیگا اسپانیا اعلام کرد که تست کرونای ۵ فوتبالیست حاضر در این لیگ مثبت اعلام شده است. نام ۵ بازیکن کرونایی به دلیل قوانین موجود اعلام نشده است.

در بسکتبال ان بی ای، لاندری شامت از تیم کلیپرز و بسیاری دیگر مبتلا به کووید ۱۹ هستند.

در کشتی ایران، حسین نوری دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی به ویروس کرونا مبتلا شده است.

در فوتبال ایران بازکنانی مثل امید نورافکن از سپاهان، حسن بیت سعید از فولاد خوزستان، وریا غفوری، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی، محسن پورحمیدی و مسعود ریگی از استقلال، ویلیام میمبلا از تراکتور و چند مورد در تیم ماشین سازی و سایر تیم‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند. مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس نیز از جمله کسانی بوده که تاکنون به کرونا مبتلا شده است.

چند روز پیش نیز تست کرونای مربی والیبال تیم سایپا مثبت اعلام شد.

در رشته تنیس نواک جوکوویچ به ویروس کرونا مبتلا شده بود و تحت درمان قرار گرفت. چندین مربی مشهور تنیس و ورزشکارانی از کشورهای بلغارستان و کرواسی نیز در تورنمنت جوکوویچ به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

کد خبر 432317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.