فعالان گردشگری فاقد کُد کارگاهی از فردا برای تسهیلات ثبت‌نام کنند

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی گفت: ثبت نام راهنمایان، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هنرمندان صنایع‌دستی که فاقد کد بیمه کارگاهی هستند برای دریافت این تسهیلات، از فردا آغاز می‌شود و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، ولی تیموری در ویدئوکنفرانس تحریک و مدیریت تقاضای سفرهای داخلی در دوران کرونا از طریق تورهای آشناسازی با اشاره به پرداخت تسهیلات گردشگری ۱۲ درصدی گفت: این تسهیلات به دو گروه تعلق می‌گیرد، گروه اول افرادی که دارای کد بیمه‌ای کارگاهی هستند و ثبت‌نام آنها از یک ماه گذشته آغاز شده و تا ۲۰ تیرماه برای تکمیل ثبت‌نام در سامانه کارا فرصت دارند

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تورهای آشناسازی افزود: آن چیزی که به عنوان شیوه نامه سفر هوشمند و راهنمای سفر ابلاغ کردیم مبنا و مصوبه ستاد کرونا است و از تمامی همکاران در استان‌ها خواهان اجرای آن هستیم.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: تهیه فیلم و کلیپ‌های کوتاه از عملکرد تأسیسات گردشگری و تورها و همچنین نشان دادن رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در دستور کار تمامی استان‌ها قرار بگیرد که مسافران برای سفری ایمن متقاعد و ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه این فیلم‌ها را می‌توان در سطح ملی مورد استفاده قرار داد، افزود: باید نظارت کافی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌ها اعم از پایانه‌های مسافری، رستوران‌ها، موزه‌ها و اماکن گردشگری صورت گرفته و مستندسازی شود.

تیموری با اشاره به آغاز اجرای تورهای آشناسازی در برخی استان‌ها گفت: برای برگزاری این تورها شیوه‌نامه‌ای را در تیرماه سال گذشته ابلاغ کردیم و از تمامی استان‌ها می‌خواهیم که بر اساس این شیوه‌نامه عمل کنند.

وی با اشاره به تاکید وزیر برای اجرای تورهای آشناسازی، افزود: تورهای آشناسازی به عنوان سرفصل سیاست‌های همه استان‌ها خواهد بود. از آنجا که در فرایند معرفی و شناخت جاذبه‌های گردشگری کشور از یک سو دچار عقب‌افتادگی هستیم و از سوی دیگر تصاویر غیرواقعی از کشور ما در جوامع بین‌المللی به صورت مستمر منتشر می‌شود، باید از هر فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور استفاده کنیم.

معاون گردشگری کشور درباره هدف برگزاری این تورها اضافه کرد: باید از مزایای برگزاری این تورها استفاده کنیم و از ترکیب حضور خبرنگاران، اینفلوئنسرها و افراد حرفه‌ای در حوزه گردشگری که تأثیر کلامی و حرفه‌ای دارند بیشترین جذب گردشگر را شاهد باشیم. همچنین باید مسیر و برنامه‌ریزی مشخصی برای حضور این افراد در نظر گرفته شود که تهیه و انتشار فیلم‌ها از اماکنی باشد که ما قصد معرفی آن‌ها را داریم.

وی تصریح کرد: تور آشناسازی تعریفی مشخص دارد که باید منجر به سفر و جذب توریست شود، در صورتی که این اتفاق آنچنان که باید انجام نگیرد ما در رسیدن به هدفمان موفق نبوده‌ایم.

تیموری ادامه داد: در راستای اجرای تورهای آشناسازی باید افراد وارد شده به استان شناسایی شوند که از کدام استان‌ها هستند و بر این اساس برای جذب گردشگر بیشتر از این مقاصد برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری تورها باید در تعداد کم سامان‌دهی شود، افزود: با وزارت امور خارجه برای اجرای تورهای آشناسازی ورودی و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور صحبت‌هایی داشته‌ایم که اجرای آن می‌تواند مؤثر باشد.

معاون گردشگری کشور در ادامه به استفاده از لوگوی ملی گردشگری در اقلام تبلیغاتی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر صنعت گردشگری کشور از نظر هویت بصری دارای نشانی است که همگی باید از آن محافظت کنیم و تمامی تلاشمان را برای معرفی آن به کار بگیریم.

وی با اشاره به تصویب شعار گردشگری افزود: با نظرسنجی عمومی از ۱۸۰۰ نفر نخبه پنج شعار را که بیشترین رأی را آوردند، انتخاب کردیم و خدمت وزیر و شورای راهبردی ارائه دادیم که نهایتاً شعار نهایی تصویب شد. تمامی استان‌ها در اقلام تبلیغاتی و فضای مجازی باید از این شعار و نشان استفاده کنند.

کد خبر 432222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.