امکانات شهرداری اصفهان برای مدیریت موج جدید کرونا به‌کار گرفته شود

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شهرداری اصفهان انتظار داریم به مانند اقدامات انجام شده در موج اول بیماری کرونا، تمام توان و امکانات خود را در جهت فرهنگسازی مقابله و کنترل آن به کار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در جهان بسیاری از مناسبت‌های اقتصادی و اجتماعی را دگرگون کرد و سبب رکود تورمی در کشورها شد، اظهار کرد: کاهش تولید و افزایش هزینه واحدهای تولیدی، افزایش هزینه حمل‌ونقل و سایر هزینه‌های بالاسری باعث تغییر در قیمت‌ها و نوسان ارزش پول ملی کشورها شده است.

وی رشد بالای بیکاری و کاهش درآمد اقشار جامعه را یکی دیگر از تبعات شیوع کرونا دانست و افزود: در ماه‌های آخر زمستان و فصل بهار گذشته اکثر کشورها با شدت و ضعف متفاوت و به امید کنترل شیوع بیماری بخش‌های زیادی از فعالیت اقتصادی و تولیدی خود را متوقف کردند که باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شد.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: متخصصان پزشکی معتقدند این بیماری در آینده نزدیک مهار نمی‌شود بدین سبب دولت‌ها با اندیشیدن تمهیداتی به صورت کنترل شده و تدریجی فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر گیرند و همگی اعلام کردند که باید ضمن رعایت همه احتیاط‌های لازم با بیماری کرونا کنار آمد.

وی با بیان اینکه همراهی مردم در موج اول شیوع بیماری باعث شد شیوع کرونا به نحو نسبتاً مطلوبی مهار شود، ادامه داد: به دلیل طولانی شدن شیوع این بیماری حساسیت‌های جامعه کاهش یافته و آمار ابتلا به بیماری افزایش داشته است به نحوی که دولت و دستگاه‌های مسئول مجبور به وضع برخی محدودیت‌های ایمنی شدند.

معین خاطرنشان کرد: امیدوارم با بسیج همگانی تمام آحاد مردم برای جلوگیری از فاجعه‌ای بزرگ هشدارهای ستاد مبارزه با کرونا را جدی گرفته و به تمامی آن عمل کنند.

وی از شهرداری اصفهان درخواست کرد به مانند اقدامات انجام شده در موج اول بیماری که باعث تقدیر و تشکر آحاد مردم، اعضای شورا و مدیران مبارزه با بیماری در استان شد مجدداً تمام امکانات خود را در جهت فرهنگسازی مقابله و کنترل بیماری به کار گیرد.

کد خبر 432182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.