متن نامه طرح سوال از رئیس جمهور + عکس نامه

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش طرح سوال از رئیس‌جمهور جهت بررسی در جلسه علنی، تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متن کامل نامه به شرح زیر است:

با توجه به اصل ۸۸ قانون اساسی و با استناد به مفاد ۲۱۰ و ۲۱۱ آئین نامه داخلی مجلس، بدین وسیله متن سوالات این جانبان از رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

با عنایت به مفاد اصل ۸۸ قانون اساسی و با استناد به مواد ۲۱۰ و ۲۱۱ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بدین وسیله سوالات این جانبان در ۵ محور ذیل از آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور محترم برای طی فرایند رسیدگی، ارجاع به کمیسیون تخصصی و ارائه پاسخ در صحن علنی مجلس در اولین فرصت ممکن تقدیم می‌گردد.

۱- چرا و به چه دلیل قیمت ارزهای خارجی به سرعت در حال افزایش و ارزش پول ملی در حال کاهش است؟

۲- علت از هم گسیختگی اوضاع بازار مسکن و خودرو و تورم عجیب و غریب چند صد درصدی بازار مسکن چیست و چرا دولت طی ۷ سال گذشته هیچ اقدام جدی برای تأمین مسکن مردم و کنترل قیمت و کیفیت خودرو انجام نداده است؟

۳- در کجای برجام اشتباه استراتژیک مرتکب شدید که آمریکا بدون کوچک‌ترین هزینه از این توافق خارج و اروپا هم با پررویی تمام همچنان خواستار اجرای کامل برجام از سوی ایران است، بدون آنکه خود به تعهداتش عمل نماید حتی در عملیاتی کردن طرح حقیرانه اینستکس!

۴- قرار شد دولت بخاطر مشکلات ناشی از بیماری کرونا، به واحدهای تولیدی و بخش‌های آسیب دیده وام اعطا کرده و کمک نماید. اما صدای اعتراض همه بخش‌ها بلند است. دولت در این زمینه چه کاری کرده و چقدر کمک کرده است؟

۵- از فروردین ۹۷ که قیمت دلار دولتی ۴,۲۰۰ تومان اعلام شد، تا امروز چند میلیارد دلار به این قیمت عرضه شده است. به چه کسانی داده شده و سرنوشت این دلارها چه شده است و چه تأثیری بر کنترل تورم داشته است؟

دقایقی پیش علی خضریان نماینده تهران در مجلس در صفحه توئیتر خود مدعی شد: طرح سوال از رئیس جمهور با امضای نزدیک به ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

کد خبر 432139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • قاسم IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    1 0
    سلا اقای رئیس جمهور روحانی من 39 سالمه زن دو بچه دارم نزدیک به 4 ماه بیکار م دیگر چیزی نمانده طلبکاران من رو با چوب چماغ سر حال بیارن وقتی بخاطر کرونا بیکار شدم از کجا باید پولطلبارهام رو بدم خرج زنو بچه هام چی میشه اجاره خونه شما بگومن چکار کنم شمار به خدا قسم راهی جلوی پایم بگذارید منتظر جواب شما هستم
  • رضاصمدی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    1 0
    سلام چراسهمیه بیمه کارگران ساختمانی سال 12\12\97راپیگیری شود باتشکر
  • محمدهادی IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    1 0
    با عرض ادب واحترام سلام جناب آقای دکترروحانی،محمدهادی قربانی هستم فرزند اکبر من۳۱سال سن دارم چندین سال نامزد بودم تا تیرماه امسال عقد کردم،بخاطر مشکلات مالی اجاره نشینی و کارگری توی رستوران،فن خاصی جز کارگری بلد نیستم ضامن برای وام ازدواج هم ندارم بخاطر که درآمدم کم. تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم فرجی بشه این روزها هم بیرون بر و رستوران بخاطر کرونا تعطیل بیکارم،کارگری هم کم شده چون مصالح ساختمانی گران. خواهش میکنم اگر میشه بهم کمک مالی کن تا از فکر و سردرگمی دربیام بهتر زندگی کنم مدتی اجاره خونه برام مشکل بزرگی شده به اندازه اجاره خونه هم کمک مالی کنید یه مشکل بزرگ من حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به کسی بگم چند ماهی باز اجاره خونه زیاد شد بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکی نکردن تو راخدا کمکم کن موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم