۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کاشمر به فرودگاه نیاز دارد

شهردار کاشمر گفت: با توجه به اینکه هر ساله حضور مسئولان کشوری در مراسم مختلف را به شهرستان شاهد هستیم و حضور گردشگران به دومین شهر زیارتی استان را نیز داریم، وجود زیرساخت‌هایی از جمله فرودگاه جزء الزامات است.

به گزارش ایمنا، جعفر سلیمانی اظهار کرد: برای اجرای فاز سوم بلوار سیدمرتضی، خط روشنایی دو کیلومتری پیش‌بینی شده که یک کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و تا دو ماه آینده اجرای این پروژه تا میدان سیدمرتضی به ثمر خواهد نشست.

وی عنوان کرد: با توجه به استقبال خوب مردم در فازهای مختلف بلوار سیدمرتضی، در شرح خدمات آن تغییراتی ایجاد شده و مواردی برای راحتی و آسایش شهروندان و زائرین مهیا شده است؛ لاین‌های دوچرخه‌سواری، سکوهای نشیمن برای پیاده‌رو در فاز سه و چهار، با کمک مشاورین ذی‌صلاح به‌روزرسانی و اجرایی شده است.

شهردار کاشمر گفت: در این پروژه تلاش کردیم موضوع آن را به سمت پروژه‌ای پایدار تغییر دهیم و از مواد و مصالحی استفاده کنیم که سازگاری با طبیعت داشته باشد، همچنین نگاه خاص شهروند محوری و سلامت‌محور در راستای ایجاد شادابی و نشاط برای شهروندان در این پروژه پیش‌بینی شده و در قسمتی از مسیر میانی بلوار از تندیس مشاهیر شهرستان و المان‌های خاص و فاخر استفاده خواهد شد.

سلیمانی تأکید کرد: افق اجرای طرح و انجام عملیات نهایی توسط مجموعه شهرداری در بلوار سیدمرتضی تا سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده و امسال به شرایط مطلوبی خواهیم رسید، ۱۵ درصد عملیات باقی‌مانده ممکن است سال آینده به اتمام برسد.

وی اظهار کرد: بلوار سیدمرتضی، یک پروژه خاص در استان و کشور و یکی از طولانی‌ترین پارک‌های خطی کشور است که می‌تواند قابلیت خوبی برای جذب مسافر و تفرجگاه مطلوبی برای شهروندان و زائرین رقم بزند.

شهردار کاشمر گفت: با کمک‌هایی که از مجموعه دولت گرفته‌ایم و تلاش‌هایی که نماینده وقت در مجلس شورای‌اسلامی در جهت تأمین زیرساخت‌های مجموعه گردشگری شهرستان داشته‌اند و با رایزنی‌هایی که در سطح استان و کشور صورت گرفت، شاهد تکمیل بلوار ۷۵ هکتاری خواهیم بود.

سلیمانی با بیان این‌که تمام اقدامات شهرداری توسط مراجع ذیصلاح بررسی و مورد نظارت قرار می‌گیرد، گفت: متأسفانه بعضی افراد در فضای مجازی اطلاعات نادرست به شهروندان ارائه می‌دهند که برای شهر مشکل ایجاد می‌کند.

وی در خصوص مسائلی مبنی بر پرداخت کمک بلاعوض شهرداری به فرودگاه خصوصی کاشمر عنوان‬ کرد: در پیگیری‌های مدیر فرودگاه فوق سبک کاشمر با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل فرودگاه‌های کشور مقرر شد در صورت مهیا شدن باند فرود به طول سه کیلومتر، مجوز فرود هواپیمای مسافربری ۶۰ و ۷۰ نفره و هم‏چنین هواپیمای باربری به این فرودگاه داده شود تا شهروندان از این اقدام بهره‌مند شوند.

شهردار کاشمر افزود: ساخت فرودگاه توسط دولت باید انجام می‌شد که این امر توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری سنگین و غیرقابل بازده صورت گرفته و با توجه به این‌که دولت به بخش خصوصی نمی‌تواند مستقیم کمک کند از طریق مثلث اقتصادی از استانداری برای اجرای این باند کمک می‌شود.

سلیمانی افزود: اگر فعالیتی در فرودگاه کاشمر صورت گیرد متعلق به مردم کاشمر است و حق واگذاری به غیر وجود ندارد و در مذاکراتی که با مدیر فرودگاه صورت گرفته چنانچه به غیر واگذار شود باید به قیمت روز هزینه‌های انجام شده توسط شهرداری به‌حساب شهرداری واریز شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که هر ساله حضور مسئولان کشوری در مراسم مختلف را به شهرستان شاهد هستیم و حضور گردشگران به دومین شهر زیارتی استان را داریم، وجود این‌چنین زیرساخت‌هایی از الزامات است.

شهردار‬ کاشمر‬ با تأکید بر این‌که اهل بخشش حق مردم نیستیم، افزود: از هر ریالی که مربوط به مردم کاشمر است دفاع شده و این مبالغ را مفید و مؤثر هزینه می‌کنیم، تلاش کرده‌ایم از ظرفیت‌ها برای فعالیت‌های زیرساختی شهر و افزایش امکانات شهروندان استفاده کنیم به‌گونه‌ای که طی ماه اخیر با کاهش قیمت نفت و هم‏چنین کاهش قیمت قیر از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از طریق سازمان همیاری‌ها که سهمیه پنج هزار تنی داشت، دو هزار تن خریداری کنیم و هم‌اکنون نسبت به قبل و با افزایش قیمت نفت و قیر یک میلیارد تومان سود کسب نموده‌ایم.

سلیمانی با اشاره به این‌که خط اعتباری ۵۰ میلیارد تومانی کاشمر که در مقابل طلبکاری شهرداری از دولت بود، از دستمان رفت؛ تصریح کرد: با دستور دولت، شهرداری‌هایی که از دولت طلبکار بودند می‌توانستند از این خط اعتباری استفاده و مطالبات خود را وصول کنند، بنابراین در سال ۹۷ طبق پرونده‌های موجود و ثبت شده در شهرداری از دولت ۹۰ میلیارد تومان طلبکاری ثبت شده داشتیم که می‌توانستیم از طریق این خط اعتباری ۵۰ میلیارد تومان آن را برای شهر و در راستای انجام اقدامات زیر بنایی وصول کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سال ۹۷ طلبکاری‌های شهرداری از دولت از محل کمیسیون ۱۰۰ و ۷۷ به ثبت رسید و قطعی است و غیرقابل به‌روزرسانی برای سال ۹۸ است، با تورم ایجاد شده ارزش طلبکاری شهرداری یک‌سوم شده درحالی‌که نمی‌توانیم طلبکاری شهرداری از دولت را سه برابر کنیم و با این روند شهرداری و مردم کاشمر از این امکانات بی‌بهره شدند.

شهردار کاشمر گفت: زیان وارد شده برای ارائه خدمات توسط شهرداری به شهر و شهروندان با توجه به نرخ تورم سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ به‌خوبی مشهود است، در صورتی‌که اگر سنگ‌اندازی توسط رئیس وقت شورا انجام نمی‌شد و مطالبات شهرداری از دولت وصول می‌شد، با قیمت تمام‌شده پایین‌تری تجهیزات برای پروژه‌های شهری خریداری می‌شد.

سلیمانی ادامه داد: با تعریف ۲۴ پارک محله در سطح میانی شهر در تلاش هستیم هر کجا که زمینی وجود داشته باشد، امکانات اقدامات رفاهی برای شهروندان مهیا کنیم، درآمد شهرداری در سال از محل اخذ عوارض سالانه به ۲۰ میلیارد تومان نمی‌رسد در صورتی که فقط در بخش پسماند هزینه بالایی برای رفت و روب و جمع‌آوری زباله پرداخت می‌شود که از محل دریافت عوارض غیر قابل تأمین است.

وی گفت: پروژه فرهنگ‌سرای کاشمر با اعتبار دولتی، حفظ جنگل سیدمرتضی، کف‏ سازی و ساماندهی تپه‌های سیدمرتضی، پروژه بلوار سیدمرتضی، راه‌اندازی کارگاه بتن غلتکی و تولید تایل، طرح بزرگ ساماندهی آرامگاه شهید مدرس، احداث ۱۰ باب سالن ورزشی، پارک بزرگ بانوان با امکان انجام ۲۳ فرآیند ورزشی در زمره اقدامات زیرساختی انجام شده شهرداری برای توسعه شهر محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 432098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.