وقتی قورباغه ابوعطا می‌خواند!

در سومین روز از فیلمبرداری فیلم سینمایی گشت ارشاد ۳، سعید سهیلی، کارگردان آن، با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرامش، تازه‌ترین بازیگر این فیلم را معرفی کرد و از مخاطبان خود خواست تا نام او را حدس بزنند!

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اخبار تکمیلی عنوان شد که بهنام بانی، خواننده پاپ کشورمان، در اولین حضور خود به عنوان بازیگر، در گشت ارشاد ۳ جلوی دوربین خواهد رفت. همچنین در این اخبار آمده بود که در پی عدم توافق مالی حمید فرخ نژاد به عنوان بازیگر ثابت گشت ارشاد ۱ و ۲، با سازندگان گشت ارشاد ۳، بهنام بانی جایگزین این بازیگر شد. او قرار است در این فیلم، نقش خواننده‌ای را بازی کند که برای برگزاری کنسرت در شهر مشهد با مشکلاتی روبه‌رو است.

حضور بهنام بانی به عنوان بازیگر، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. این که یک خواننده، بدون هیچ پشتوانه تجربی یا آکادمیک، یکی از نقش‌های اصلی یک فیلم سینمایی پر مخاطب را از آن خود می‌کند، یکی از آسیب‌های جدی سینما به شمار می‌رود. این در حالی است که بسیاری از دانش آموختگان رشته بازیگری در دانشگاه‌ها یا مراکز آموزشی و یا بازیگران تئاتری که سال‌هاست در سالن‌های تاریک و نمور، خاک صحنه می‌خورند با پشتوانه غنی تجربه خود، برای به دست آوردن نقشی هر چند کوتاه در فیلم‌های سینمایی و یا مجموعه‌های تلویزیونی، بارها و بارها، پله‌های دفاتر سینمایی را بالا و پایین کرده‌اند و انواع تست‌های بازیگری را گذرانده‌اند، اما هرگز نتوانسته‌اند از سد محکم انتخاب‌های مافیایی بگذرند. در میان بازیگران تئاتر، استعدادهای فوق‌العاده‌ای وجود دارند که هر کدام به تنهایی می‌توانند بار دراماتیک یک فیلم سینمایی را بر دوش بکشند. اما متأسفانه به دلایل بسیاری که مهم‌ترین آنها نگاه به گیشه است، هرگز این فرصت را نمی‌یابند تا استعداد و هنرشان را به نمایش بگذارند.

در چنین شرایطی این فرصت در کمال ناباوری، نصیب یک خواننده پاپ می‌شود که هیچ تجربه‌ای در عرصه بازیگری ندارد و تنها ویژگی مثبت او شناخته شده بودنش به واسطه خواننده بودنش است. البته حضور بازیگران در عرصه خوانندگی و نقل مکان خوانندگان به وادی بازیگری، مساله تازه‌ای نیست و از سالیان قبل وجود داشته است. درست است که در بین هنرهای مختلف، بازیگری و خوانندگی طرفداران بیشتری دارد، اما هر کدام از این هنرها توانایی و استعداد خودش را لازم دارد و پرطرفدار بودنشان به معنای نزدیکی آنها به هم نیست.

با این حال به نظر می‌رسد تنها دلیل این نقل مکان‌ها، عطش شهرت و بیشتر دیده شدن باشد. وقتی بازیگری در سینما کم کار شده باشد، به سراغ بازیگری می‌رود و یا خواننده‌ای که فکر می‌کند در اذهان عمومی رو به افول است، شانس خود را در بازیگری محک می‌زند.

برای آن که بتوان درباره بازیگری بهنام بانی قضاوت کرد، باید تا زمان اکران شدن گشت ارشاد ۳ منتظر ماند و دید این خواننده می‌تواند استعداد تازه‌ای در عرصه بازیگری باشد یا باید به خواننده بودنش اکتفا کند.

در ادامه نگاهی داریم به لیست برخی از خواننده‌هایی که بازیگری را نیز تجربه کردند:

فرزاد فرزین

در میان خواننده‌هایی که بازیگری را تجربه کرده‌اند، فرزاد فرزین سنگین‌ترین کارنامه را دارد. او بازیگری را با فیلم پسران آجری، ساخته مجید قاری زاده آغاز کرد و بعد از آن در فیلم‌های کنسرت روی آب، سگ‌های پوشالی و سریال‌های عاشقانه، رقص روی شیشه و مانکن به ایفای نقش پرداخت. به نظر می‌رسد بازیگری برای فرزین جدی است، هرچند تا کنون نقطه عطفی در کارنامه بازیگری خود بر جای نگذاشته است.

رضا یزدانی

بعد از فرزاد فرزین، رضا یزدانی دومین خواننده‌ای است که به صورت جدی در عرصه بازیگری نیز فعال است. او برای نخستین بار در فیلم تهران، سیم آخر ساخته مهدی کرم پور در نقش خودش یعنی یک خواننده جلوی دوربین رفت، اما بعدها در آثاری همچون بوی گندم، تیک آف، سوفی و دیوانه، کروکودیل، آبی به رنگ آسمان، تعطیلات رویایی، خوک و مجموعه تلویزیونی از یادها رفته، نقش آفرینی نمود.

رضا یزدانی به دلیل فیزیک و استایل خاص‌اش، برای ایفای برخی از نقش‌ها و کاراکترها مناسب است.

حمید عسکری

حمید عسکری، خواننده پاپ کشورمان که تا کنون پنج آلبوم رسمی منتشر کرده، دیگر خواننده‌ای است که بازیگری را نیز تجربه کرده است. او در فیلم‌هایی همچون دو دوست، شانس و عشق و تصادف در نقش یک خواننده جلوی دوربین رفته است. عسگری هیچ گاه نتوانست در قامت یک بازیگر استاندارد ظاهر شود و همان نقش آفرینی‌های انگشت شمارش هم چنگی به دل نزد.

بنیامین بهادری

بنیامین بهادری در عرصه موسیقی به اندازه‌ای اسم و رسم دارد که لازم نباشد خود را آلوده بازیگری کند. ولی با این وجود در فیلم سلام بمبئی به کارگردانی قربان محمدپور به همراه همسرش شایلین محمودی جلوی دوربین رفت. اما همین یک تجربه هم، برای او چندان موفق نبود و به نظر می‌رسد عطای بازیگری را به لقایش بخشیده باشد.

مازیار فلاحی

مازیار فلاحی دیگر خواننده‌ای است که اتفاقاً به سبب حضورش در سریال قلب یخی، بیشتر در زمینه خوانندگی شناخته شد! او همچنین در دو فیلم دختران و یادم تو را فراموش نیز نقش آفرینی کرده است که برای بازی در فیلم یادم تو را فراموش به کارگردانی علی عطشانی، توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین آهنگسازی را از جشنواره بین‌المللی فیلم ویند آمریکا، از آن خود نماید.

زانیار خسروی

زانیار خسروی، دیگر چهره جوان عرصه خوانندگی است که او هم بازیگری را در فیلم برف روی کاج‌ها به کارگردانی پیمان معادی و سریال عشق تعطیل نیست، کاری از بیژن بیرنگ تجربه کرده است. زانیار هم در این زمینه موفق نبود و نتوانست بازیگری را ادامه دهد.

میثم ابراهیمی

میثم ابراهیمی هم بعد از خواندن تیتراژ سریال دردسرهای عظیم، تصمیم گرفت بازیگری را تجربه کند. او در فیلم سینمایی حس خوب زندگی به کارگردانی فرناز امینی و سریال همسایه‌ها جلوی دوربین رفت، اما ماجرای بازیگری‌اش به همین جا ختم شد تا همچنان در خوانندگی فعال بماند.

رضا صادقی

رضا صادقی در وادی خوانندگی، آنقدر مطرح و پر کار هست که برای دیده شدن بیشتر نیازی به بازیگری نداشته باشد. با این حال در فیلم بی خداحافظی به کارگردانی احمد امینی در نقش خودش جلوی دوربین رفت، فیلمی که زندگی این خواننده را به تصویر می‌کشید، اما بر خلاف پیش بینی‌ها در گیشه موفق نبود. صادقی بعد از آن به عنوان بازیگر، جلوی دوربین ظاهر نشد.

کد خبر 432047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.