پیشنهاد تشکیل فراکسیون عدس!

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

رئیس سازمان انرژی اتمی چرا به کمیسیون امنیت می‌رود؟

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم اعلام کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز یکشنبه هفته آینده میزبان علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی خواهد بود.

وی ادامه داد: صالحی به دعوت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گزارشی از روند فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی و مباحث مرتبط با همکاری‌های ما با آژانس ارائه می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظر به اهمیت و ضرورت اطلاع مجموعه نمایندگان مجلس از مباحث مرتبط با وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف روز یکشنبه در صحن علنی مجلس به کلیه نمایندگان گزارش خواهد داد.

وزیر امور خارجه درباره مسائل سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش می‌دهد.

چرا برخی نمایندگان مجلس نسبت به جایگاه و شأن این نهاد بی‌اطلاع هستند؟

یکی از موضوعاتی که سال‌ها است درباره مجلس ایران بحث می‌شود این است که اساساً برخی از نمایندگان درک درستی از اینکه وظیفه یک نماینده مجلس چیست ندارند! این موضوع را می‌توان از همان ابتدای کار زمانی که کاندیداهای مجلس به دنبال تبلیغات برای جلب رأی هستند دید.

نمایندگانی که به شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود می‌روند از قول آسفالت جاده گرفته تا اشتغال برای جوانان آن منطقه در میان سخنان نامزدهای نمایندگی وجود دارد. این رویه بعد از حضور در مجلس نیز ادامه پیدا می‌کند و در قالب فشار به مسئولان دولتی برای حل مشکلات حوزه انتخابیه نمایان می‌شود.

به عنوان نمونه بسیار دیده شده است که نمایندگان به دنبال عزل استاندار یا مدیرکل یک اداره هستند تا چهره نزدیک به خود را بیاورند یا اینکه چون آن مسئول به یکی از وعده‌های نماینده مورد نظر توجهی نکرده است تلاش می‌کنند وی را جا به جا کنند.

این روالی بوده که در طول ادوار مختلف مجلس تا کنون دیده شده است اما حالابه نظر می‌رسد مجلس یازدهم که بسیاری منتظر شنیدن خبرهای عجیب از آن بودند رکورد زده و از قرار برخی نمایندگان در این مجلس خواستار تشکیل فراکسیون «عدس و سیر» شده اند!

دغدغه فرماندهی کل ارتش بر طرف کردن موانع و مشکلات معیشتی کارکنان است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری با حضور در استان آذربایجان شرقی، از یگان‌های ارتش در این استان اعم از تیپ ۳۲۱ مرند، هوانیروز، تیپ ۳۶۴ مهاباد و گروه ۱۱ توپخانه مراغه بازدید و آمادگی رزمی و توان دفاعی این یگان‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه این بازدیدها گفت: تمام دغدغه فرماندهی کل ارتش بر طرف کردن موانع و مشکلات معیشتی کارکنان است و احداث و ساخت منازل سازمانی جدید اولویت مهم در حوزه معیشتی است.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه در نیروی زمینی ارتش باید ۲۳ هزار واحد سازمانی احداث شود، افزود: ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد در سطح یگان‌های نزاجا در حال ساخت است که پیشرفت بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است.

وی تاکید کرد: از این منازل تا کنون ۱۲۰۰ واحد در مناطق مختلف کشور تحویل کارکنان جان برکف نیروی زمینی ارتش شده است. کارکنان عزیز و خانواده‌های محترم با صبر و بردباری مجموعه مهندسی نزاجا را همراهی کنند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تحویل تعداد زیادی از منازل جدید به آنها باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین با حضور در مرز بازرگان از مناطق مرزی شمال غرب کشور، آمادگی رزمی یگان‌های این هنگ مرزی را مورد ارزیابی قرار داد.

سردار سلیمانی جزو ۱۱ استراتژیست برتر دنیا بود

حسن دانایی‌فر سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق درباره شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: در این موضوع تردیدی نیست که هیچ مسئولی در دنیا همانند ایشان در صف مقدم مبارزه با هیولایی به نام داعش نقش ایفا نکرده است.

هیولای داعش که در منطقه به نام اسلام به وجود آمد و اقداماتی کرد که تمام مبادی و اصول بشر را زیر پا گذاشت و در این میان دریا دلی مانند آقای سلیمانی خط مقدم مبارزه با داعش بود.

وی افزود: قطعاً فقدان آقای سلیمانی یک ضربه اساسی و جدی به بشریت خواهد بود کما اینکه این واکنش‌ها در اقصی نقاط دنیا بعد از شهادت ایشان به وجود آمد و حتی در کنگره آمریکا زمانی که طرح حمایت از آرام شدن دنیا (دنیای بعد از ترور سلیمانی منجر به دنیای امن تر شده) بعد از ترور سردار سلیمانی که برخی از جمهوری‌خواهان و دوستان ترامپ مطرح کردند، رأی نیاورد. این نشان می‌دهد که نقش و جایگاه سردار سلیمانی به عنوان یک واقعیت در دنیا پذیرفته شده است. کسی برای من نقل کرد که از استرالیا مردی ۸۲ ساله پیام تسلیت در مورد شهادت سردار سلیمانی برای ما ارسال کرده است. همان زمان برخی می‌گفتند آقای سلیمانی چه گوارا خاورمیانه است، اما من می‌گفتم آقای سلیمانی، سلیمانی است و از این قیاس‌ها به ایشان نمی چسبد.

دانایی فر تاکید کرد: سلیمانی مرد دیپلماسی بود، چون دیپلماسی به تعبیری ادامه میدان نبرد است و میدان نبرد به تعبیری ادامه دیپلماسی است و ابزار مختلف و در هم تنیدگی‌های بسیاری دارند، به همین دلیل آدم‌های استراتژیست و راهبردی هستند که آقای سلیمانی طبق گزارشاتی که در دو سه ماه پیش از شهادتش اروپایی‌ها اعلام کردند، جزو ۱۱ استراتژیست برتر دنیا بود. استراتژیست‌ها هم صفت اجرایی دارند که می‌شود نظامی و هم صفت ذهنی و طراحی که می‌شود دیپلماسی. بله آقای سلیمانی دیپلمات بود دنبال صلح بود اما نه هر صلحی. صلحی که پایدار باشد و عزت را اعطا کند. صلحی که طرف هر زمان خواست نتواند از آن بیرون برود.

کد خبر 431632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.