چرا بالگرد برای اطفای آتش‌سوزی مراتع کرمانشاه اعزام نشد؟

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از امکان اعزام بالگردهای اطفای حریق در صورت وجود نداشتن ملاحظات امنیتی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی عباس نژاد در گفت‌وگوی زنده خبری در خصوص آتش سوزی‌های اخیر در منطقه کرمانشاه اظهار کرد: آتش‌سوزی در مناطق صعب‌العبور رخ داده است با وجود این در مناطق بوزین و مرخیل مهار شده است.

وی با بیان اینکه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه تقاضای اعزام بالگرد را دارد، افزود: در کشور ۱۶ پایگاه برای اطفای حریق هوایی داریم و اگر در کرمانشاه ملاحظات امنیتی وجود نداشته باشد اعزام بالگرد انجام می‌شود.

همچنین فریدون یاوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه در خصوص آتش سوزی جنگل‌های کرمانشاه گفت: هفت روز گذشته تاکنون در مراتع و جنگل‌های استانآتش سوزی داشتیم و به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه درخواست اعزام بالگرد داشته‌ایم.

وی اضافه با بیان اینکه وزش باد باعث ایجاد شرایط ویژه در آتش سوزی شده است اضافه کرد: به دلیل اینکه آتش سوزی در نقاط بسیار مرتفع و دره‌ های عمیق رخ داده است امکان استفاده از بالگرد وجود نداشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه ادامه داد: تجهیزات کنونی اطفا کننده دمنده است اما وقتی ارتفاع حریق بیشتر می‌شود مشکلات زیادی برای اطفای حریق وجود دارد.

وی با اشاره به آتش‌سوزی ۴۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌ها گفت: میزان خسارات کم بوده است و بیشتر به مراتع خسارت وارد شده است.

کد خبر 431570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.