پیشنهاد برگزاری جشنواره جهانی اهل بیت(ع) در شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری شیراز موظف است مقدمات لازم برای برگزاری جشنواره جهانی اهل بیت (ع) را انجام داده و نتایج را در قالب لایحه به شورا ارائه کند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، احمد تنوری از طرح پیشنهاد برگزاری جشنواره جهانی اهل بیت (ع) در شیراز خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با هماهنگی وزارت امور خارجه جهت رایزنی با کارداران سیاسی و فرهنگی کشورهای اسلامی پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: به این ترتیب شهرداری شیراز موظف است با تنظیم تفاهم‌نامه و دعوت از اساتید، اندیشمندان و شاعران جهانی حوزه اهل بیت (ع) برای داوری آثار و همچنین ارائه اشعار با موضوعات مرتبط و با پیش‌بینی هدیه مناسب، مقدمات لازم برای برگزاری جشنواره را انجام داده و نتایج را در قالب لایحه به شورا ارائه کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: نصب المان‌های شهری با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی و با هدف کسب عنوان پایتختی کتاب جهان از سوی سازمان جهانی یونسکو برای شهر شیراز نیز مطرح و بررسی شد.

وی ادامه داد: به منظور بررسی در حوزه طراحی، تولید و نصب المان‌های شهری با موضوع کتاب و کتابخوانی و با رعایت مباحث بصری و زیبایی شناختی و توجه به مکتب هنری شهر شیراز و انطباق کلیه المان‌ها و مجسمه‌ها با موازین اسلامی، این موضوع به شهرداری شیراز ارجاع شد.

کد خبر 431394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.