ایران در رتبه پانزدهم جهانی تولید مقالات علمی قرار گرفت

بر اساس آخرین داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس در سال ،۲۰۱۹ رتبه ایران در تعداد مقالات منتشر شده علمی یک پله صعود کرد و در رتبه پانزدهم جهانی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالان علمی کشور ۶۷ هزار و ۷۴۴ مقاله در سال ۲۰۱۹ تولید کردند که ۱۳ درصد رشد را نسبت به سال ۲۰۱۸ تجربه کرد. بر اساس آخرین داده‌های این پایگاه استنادی، چین برای نخستین بار با گذر از آمریکا در رتبه نخست جهان قرار گرفت؛ با این اتفاق جهش بزرگ چین به رتبه نخست تولید مقالات علمی دنیا را شاهد هستیم.

چین با انتشار ۶۸۴ هزار مقاله علمی سال ۲۰۱۹ در جایگاه نخست جهان قرار گرفت و از آمریکا با ۶۷۸ هزار مقاله پیشی گرفت. در سال ۲۰۱۸ آمریکا ۶۹۹ هزار مقاله علمی منتشر کرد که در سال ۲۰۱۹ با کاهش ۲۱ هزار عددی همراه شد.

اسکوپوس بزرگ‌ترین پایگاه داده چکیده و استنادی برای تجزیه و تحلیل پژوهش‌های گوناگون است؛ یکی از ویژگی‌های این پایگاه دارا بودن اطلاعات علم سنجی نویسندگان و دانشگاه‌ها است که امکان جستجوی کلیدواژه در فیلدهای مختلف جستجو از طریق نام نویسنده، جستجو از طریق وابستگی سازمانی و جستجوی پیشرفته را فراهم می‌کند.

کد خبر 431328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.