خروج پادگان‌ها و زندان اصفهان از شهر دنبال می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری خروج پادگان‌ها و زندان اصفهان را از شهر دنبال می‌کند هرچند که این موضوع فرایند زمانبری داشته و برای اجرا نیاز به تعامل و توافق بیشتری دارد.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی چند سال پیش برای خارج کردن پادگان‌های نظامی از شهرها الزام قانونی قرار داده است، اظهار کرد: نیاز است وضعیت پادگان‌های موجود در شهر اصفهان ارزیابی و در صورت امکان توسط مدیریت شهری خریداری شوند تا بخشی از آن‌ها به تدریج در مکان‌هایی خارج از شهر که از لحاظ امنیتی مشکل ندارد جانمایی شود.

وی افزود: در اجرای این امر باید منافع شهر، مردم و ارگان‌های نظامی در کنار هم دیده شده و اقدامات مؤثر برای انتخاب مکان موردنیاز پادگان‌ها در بیرون از شهر انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری خروج پادگان‌ها و همچنین زندان اصفهان را از شهر دنبال می‌کند هرچند که این موضوع فرایند زمانبری داشته و برای اجرا نیاز به تعامل و توافق بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه مرحله ابتدایی توافقات مذکور در اصفهان انجام می‌شود اما برای اتخاذ تصمیمات نهایی باید نهادهای کشوری به موضوع ورود کنند، ادامه داد: فضای همدلانه‌ای که میان مدیریت شهری و ارگان‌های نظامی به وجود آمده، فرصت مغتنمی را برای حل این مساله فراهم کرده است.

تجمیع ظرفیت‌های شهرداری و سپاه

نصراصفهانی با اشاره به انعقاد یک تفاهم‌نامه میان شهرداری اصفهان و سپاه صاحب الزمان در هفته جاری، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری تعامل با سازمان‌ها و نهادهای شهر برای حل و فصل موضوعات فی مابین است که در همین راستا شهرداری اصفهان و سپاه صاحب الزمان استان در قالب تفاهم‌نامه با یکدیگر به توافق رسیدند.

وی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه تعهداتی برعهده هر دو طرف گذاشته شده، اضافه کرد: عبور کانال پساب از پادگان‌های متعلق به سپاه صاحب الزمان و میدان نظام سپاهانشهر دو محور اصلی این تفاهم‌نامه بود که ارزیابی‌های کارشناسی آن پیشتر انجام و در جلسه اخیر تفاهم‌نامه آن مبادله شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه سپاه ظرفیت‌های مطلوبی در شهر دارد و برای وحدت رویه بیشتر در انجام امور به‌ویژه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیاز است تمام امکانات هردو طرف تجمیع و برای تامین منافع شهر به‌کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: در همان جلسه مطرح شد که امکان بهره برداری از زمین‌های متعلق به سپاه فراهم شود تا شهرداری برای احداث سالن‌های سرپوشیده به ویژه در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کند.

نصراصفهانی گفت: همچنین سپاه صاحب الزمان قصد داشت در زمین‌های متعلق به خود در مجاورت کوه صفه اقدام به ساخت مجتمع تفرجگاهی کند که توصیه کردیم تا زمان تدوین طرح جامع شهر این پروژه متوقف شده و پس از آن در قالب طرح جامع طرح‌ریزی شود تا نظام شهر با انجام پروژه‌های متفرقه بهم نریزد.

خدمتگزاری با پرهیز از موازی‌کاری دنبال می‌شود

وی به اقدامات مشترکی که برای مقابله با شیوع کرونا در اصفهان انجام شده اشاره و افزود: بیش از ۴۰۰ هزار بسته ارزاق در استان توسط سپاه صاحب الزمان توزیع شده که بیش از نیمی از آن در شهر اصفهان اتفاق افتاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شهرداری در محلات شهر اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام داده و از این پس نیز با همراهی نهادهای مختلف و پرهیز از موازی کاری می‌تواند خدمتگزاری مطلوب‌تری را برای مردم رقم بزند.

کد خبر 431298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    یکم دیر نیست برای شروع؟