یاد مرتضی نیک‌پایان و محمدحسن عقیلی عمارت هنرمند

عمارت هنرمند بزرگداشتی برای مرتضی نیک پایان، مدیر اسبق انجمن سینمای جوانان اصفهان و از نویسندگان و فعالان عرصه ادبیات نمایشی و سینما و محمدحسن عقیلی، طراح، گرافیست و مدرس دانشگاه برپا کرده است تا یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی نیک پایان و محمد حسن عقیلی از تأثیرگذار ترین چهره‌های هنری اصفهان بودند، کسانی که شاگردان بسیاری برای هنر این پروراندند. مدیریت گروه سینمای دانشگاه فرهنگ و هنر و حضور در شورای تولید دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان از تنها بخشی از فعالیت‌های نیک‌پایان بود. او در دوره‌ها و سمت‌های مختلف، زحمات زیادی برای فرهنگ و هنر اصفهان کشید. همچنین ریاست مرتضی نیک‌پایان با رفت و آمد اصغر فرهادی در انجمن سینمای جوانان مقارن بود و فرهادی در مصاحبه‌ای، به نقش انجمن در شکل‌گیری هنر و خلاقیت خود اشاره کرده است.

استاد محمدحسن عقیلی نیز یکی از شناخته‌ شده‌ترین مؤسسات فرهنگی اصفهان را با عنوان "دیگر" با همراهی همسرش فهیمه عقیلی راه‌اندازی کرد. مؤسسه‌ای که محل آموزش و مراجعه آدم‌ها در سنین مختلف بود. او از گرافیست‌ها و هنرمندان به نام شهر بود که سال گذشته دار فانی را وداع گفت.

بزرگداشت این دو هنرمند با حضور اعضای خانواده، یاران و شاگردان آنان با الزام رعایت مسائل بهداشتی (استفاده از ماسک و دستکش) یک شنبه ۱۵ تیرماه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در فضای باز عمارت هنرمند برپا می‌شود.

کد خبر 431090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.