مجلس یازدهم به دنبال فیلترینگ اینستاگرام؟

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

عملکرد مجلس یازدهم در تعیین نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ اهیت زیادی دارد

مصطفی هاشمی‌طبا در ارتباط با شانس پیروزی جناح‌های سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد: «بر خلاف دیدگاه‌های که شانس یک جناح خاص را حتمی ارزیابی می‌کنند، بر این باور هستم که عملکرد مجلس یازدهم طی یک سال آینده از اهمیتی فوق‌العاده برخوردار است. هرچند یک سال برای ارزیابی عملکرد یک مجلس بسیار اندک به شمار می‌آید اما به هر حال نمی‌توان وضعیت تحولات آتی را بدون توجه به کنش‌ها و عملکرد مجلس تقریباً یک دست اصول‌گرا مورد ارزیابی قرار داد.»

وی در ادامه پیرامون امکان پیروزی جوبایدن بر دونالد ترامپ و تأثیر آن بر نتیجه انتخابات سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: «معادلات داخلی ایران ارتباط چندانی با تحولات بین‌المللی ندارد. مردم ایران بیشتر به جای رأی دادن عقلایی، به صورت احساسی در انتخابات مشارکت می‌کنند. بنابراین، چه جو بایدن باشد و چه ترامپ همچنان قدرت را در کاخ سفید در دست داشته باشد، نمی‌توان از افزایش شانس یک شخص با مسلک اعتدالی سخن به میان آورد.»

نماینده تهران: اولویت کشور و مردم، مسائل اقتصادی و معیشتی است

احمدنادری درباره این‌که در افکار عمومی مطرح می‌شود که مجلس یازدهم به دنبال فیلترینگ فضای مجازی به ویژه اینستاگرام است تا رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی گفت: بحث‌هایی که درباره فیلترینگ اینستاگرام و محدود کردن فضای مجازی مطرح می‌شود، نظراتی است که از بیرون مجلس اعمال می‌شود و این فضاسازی‌ها از سوی برخی افراد در خارج از مجلس رقم می‌خورد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بیشتر فضاسازی‌ها مشاهده می‌شود که رقبا در حال طرح‌ریزی آن هستند و می‌خواهند این مطالب را به اسم مجلس یازدهم به فضای رسانه‌ای و افکار عمومی جامعه قالب می‌کنند.

وی تاکید کرد: مجلس یازدهم هیچ‌گاه به دنبال فیلترینگ اینستاگرام نبوده و نیست، به هیچ عنوان به دنبال محدود کردن نبوده و نیست؛ امروز اولویت کشور و مردم، مسائل اقتصادی و معیشتی است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم مشکلات بسیار زیادی به لحاظ معیشتی دارند و مجلس یازدهم تمام هم و غم خود را بر این خواهد گذاشت که آلام و درد مردم را کم کند.

برایان هوک: اگر با قواعد ایران بازی کنیم، این کشور برنده خواهد شد

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با آسوشیتد پرس مدعی شد که جهان نباید در صورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از تهدیدات این کشور برای تلافی بهراسد.

برایان هوک در این خصوص گفت: اگر بگذاریم که این تحریم‌ها منقضی شوند، مطمئن باشید که ایران همان کاری را که در خفا انجام می‌داد، در روز روشن انجام می‌دهد.

وی همچنین کاهش درآمدزایی ایران را «چیز خوبی برای منطقه» نامید و مدعی شد که این امر روی توانایی این کشور برای حمایت از گروه‌های نیابتی خود تأثیر خواهد گذاشت.

این مقام ارشد با اشاره به اینکه «ایران باید بین داشتن کره در تهران و سلاح در سوریه یکی را انتخاب کند» مدعی شد: اگر با قواعد ایران بازی کنیم، این کشور برنده خواهد شد. گمان نکنم که کسی باور داشته باشد که رفتار ایران شایسته کاهش محدودیت‌ها در توانایی این کشور برای انتقال تسلیحات باشد.

اولویت ایجاد امنیت غذایی برای مردم است

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در برنامه نهضت جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری که به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن جلسات فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مطرح شد و روی اجرایی شدن آن تأکید داشتند جهت برون‌رفت ملت از فشارها، تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی بوده و جهش تولید تکمیل‌کننده اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بسیج و تشکیلات مردمی همراه با دستگاه‌های خدمتگزار احساس وظیفه کرد با تکیه بر دانش بسیج کشاورزی روی این موضوع کار و در چند استان جهت بهره‌وری بالا در تولیدات کشاورزی این نهضت اجرایی شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز کرد: امیدواریم توسط نخبگان کشاورزی در محصولات راهبردی کشاورزی و دامپروری شاهد نتایج خوبی باشیم. ۱۵ هزار مهندس کشاورزی بسیجی آموزش دیدند و به نرم‌افزارهای پیشرفته مجهز شدند و از امروز در خدمت کشاورزان خواهند بود تا با افزایش تولیدات کشاورزی به خودکفایی دست پیدا کنیم.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه اهمیت کشاورزی در امنیت غذایی کاملاً مشهود و ملموس است و تأثیر مثبت در این قضیه دارد، افزود: سازمان بسیج مستضعفین احساس وظیفه کرد با توجه به شرایط اقتصادی تهدیدها را تبدیل به فرصت نماید و توجه خود را به امنیت غذایی و جهش تولید در موضوع کشاورزی و دام‌پروری معطوف کند.

مجلس لایحه قانون جامع انتخابات را بررسی کند

جمال عرف در نشست خبری امروز خود با دبیران کل احزاب کشور با بیان اینکه منافع و امنیت ملی برای ما اصل اساسی است، اظهار کرد: احزابی که در چارچوب قانون اساسی و منافع ملی حرکت می‌کنند، مورد حمایت نظام، دولت و وزارت کشور خواهند بود.

وی ادامه داد: لایحه جامع انتخابات در بهمن ۹۷ توسط دولت به مجلس دهم داده شد، ولی مجلس دنبال طرح خود درباره قانون انتخابات بود و هرچه اصرار کردیم که لایحه در دستور مجلس قرار گیرد، مجلس طرح خود را دنبال کرد و مجلس دهم فرصت نکرد به لایحه بپردازد. اکنون خواهش من از مجلس یازدهم این است که به این لایحه رسیدگی کند. وزارت کشور آماده همکاری با مجلس است.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان با اشاره به اینکه مجلس یازدهم می‌تواند به لایحه فعالیت احزاب رسیدگی کند، تصریح کرد: باید فعالیت حزبی را از تشتت دور کرده و به سامان برسانیم. در جامعه مدرن امروز از تجربه کار حزبی می‌توان استفاده کرد اما معتقدم که نظام حزبی متناسب با شرایط هر نظام سیاسی است. در این نشست، پروانه فعالیت چند حزب به دبیران کل آنها تحویل داده شد.

کد خبر 431055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.