همایش ملی پدافند شیمیایی با حضور سرلشکر صفوی برگزار شد

همزمان با سی‌وسومین سالروز جنایت صدام در سردشت، همایش ملی «پدافند شیمیایی» برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل، همزمان با سی و سومین سالروز جنایت هولناک صدام در سردشت، همایش ملی «پدافند شیمیایی» صبح روز یکشنبه ۸ تیرماه در سالن همایش‌های صدرا در تهران برگزار شد.

در این مراسم که به همت سازمان پدافند غیرعامل و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) برگزار شد، سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل، سردار حسن عراقی‌زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، سردار «احمد عبداللهی» معاون بهداشت، درمان و دفاع زیستی سپاه و دکتر «علیرضا جلالی» فرمانده دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله (عج) حضور دارند.

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پر ازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

کد خبر 430890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.