آموزش، اولویت مبارزه با اعتیاد است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: آموزش را در امر مبارزه با اعتیاد در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد پیش از ظهر امروز _چهارشنبه چهارم تیرماه_ در نشست خبری هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: شعار امسال این هفته دانش بیشتر برای مراقبت بهتر است؛ این شعار نقش دانش و آگاهی را در فرآیند کنترل اعتیاد مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه استراتژی کشور به سمت آموزش خانواده است، افزود: در این زمینه زنان مهم‌ترین نقش را دارند، با بالارفتن آگاهی آنها افزایش اعتیاد زنان هم که امروزه با آن روبرو هستیم، کنترل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تأکید بر لزوم گسترش فرآیند آموزش در امر مقابله با اعتیاد تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا از بروز برخی اجتماعات مضر جلوگیری کردیم اما در ماه‌های آینده به طور جدی در مناطق خاصی از شهر و مناطق حاشیه‌ای بحث تسهیل گری با رویکرد خانواده را شروع می‌کنیم که در ابتدا مناطق پرخطر اصفهان در اولویت است.

وی با بیان اینکه مرکز ماده ۱۶ زنان در اصفهان نداشتیم، گفت: از بخش خصوصی برای ساماندهی معتادان متجاهر زن کمک گرفتیم تا معتادان متجاهری که در هفته گذشته از سطح شهر جمع آوری شدند در این سامان سرا ساماندهی شوند.

فرشاد گفت: این موضوع تنها به عنوان یک مسکّن است و مهم‌ترین اولویت ما در بخش مقابله با اعتیاد پرداختن به امر آموزش خواهد بود.

وی در خصوص مرکز ماده ۱۶ اظهار کرد: متکدیان، کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر جمع آوری شدند، ناچار شدیم برای ساماندهی وضعیت آسیب‌های اجتماعی شهر به صورت هماهنگ ورود کنیم اما در وضعیت عادی متکدیان جدای از معتادان متجاهر که در ماده ۱۶ ساماندهی می‌شوند، جمع آوری می‌شدند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در تشریح این موضوع ادامه داد: مراکز ماده ۱۶ برای درمان نیمه اجباری معتادانی است که علاقمند به درمان نیستند که پس از قرارگرفتن در این فرآیند علاقمندی به درمان برای آنها ایجاد می‌شود و پس از درمان اولیه این معتادان به مراکز توانمندسازی زنان و مردان ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر 430428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.